Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Mot bakgrund av allt jag fått åtgärda och byta känns min V70 MY08 definitvt inte som ny, snarare som en bedagad Fiat. Det lär bli en Audi nästa gång, är så trött på Volvo. Svågern har en Audi A6 lika länge som jag har min V70 och har inte haft ett nämnvärt problem med fordonet. Men det är klart vi Volvoköpare värdesätter att det finns en Volvoverkstad på hemorten eller nära hemorten, för det behövs sannerligen ...
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har ett antal kolleger som kör Audi A6 o deras bilar har varit betydligt mera på verkstaden än de Volvo jag haft, väldigt mycket gnäll medans vissa e nöjda, så tror nog det beror på vilken tur / otur man haft med just sitt fordon, men det är ditt val :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Mjo just A6:an har väl överlag rätt mycket problem, dessutom med motorn. Ska inte försvara Volvo nu men jag kan lika gärna säga en sak som hänt, en vän fick byta motor i sin Audi A4 MY14, kommer aldrig köpa Audi efter jag hört det. Men det är synd att det inte finns en Audiverkstad på hemorten eller nära hemorten, för det hade behövts :wink:

Skämt o sido. Men man ska aldrig se på enstaka exemplar, bättre att se på siffror, som denna. Länsförsäkringars maskinskaderapport, förvisso från 2013 men ändå, just Audi ligger sådär till tyvärr. http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8919,d.bGg
av Yaniz
Där ser man. Har själv ingen erfarenhet av att äga Audi, men svågern förefaller vara nöjd. Det är möjligt att han inte är helt uppriktig, men jag måste ju liksom tro honom. Det jag tycker är ledsamt i sammanhanget är att det sitter en underbar motor (2.5T) i min V70 som enligt mig kan mäta sig med BMW’s motorer (upp till 5-serien), vilket är anledningen till att jag behållit den. Rolig att köra, pigg, bra krut, låter bra, acceptabel förbrukning och aldrig några motorrelaterade problem. Därför är det ledsamt att kvaliteten i övrigt är påfallande låg.

Funderar på att dra igång en enkät här på forumet i ämnet för att inte inkräkta på TS’ tråd med offtopic.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det är bara o starta en tråd :)

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]