Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
De flesta privatleasingavtal som mina kollegor testat (det är par stycken just i detta nu) ger _inte_ föraren någon rätt att köpa bilen till restvärdet.
Användarvisningsbild
av leiwi
SvenB skrev:Nej inte säker, som jag skrev, men det är skillnad på företagsleasing och privatleasing. Företagsleasing får du "köpa loss" bilen, men jag är som sagt inte säker på om du får göra det på privatleasing.

Jo det är nog så , vad gäller företagsleasing så är det ju ingen bilhandlare som hanterar avtalet utan något "fleet" företag och dessa säljer ju inte återtagna bilar i egen regi . Så där finns ju möjligheten att köpa loss för restvärdet.
Vad gäller privatleasing så är det ju så att bilhandlaren skall sälja återtaget och vill nog tjäna en hacka på den affären med . Men i princip så skulle man kanske kunna köpa loss bilen med ett påslag på kanske 10 -20 kkr
av Tomhe
leiwi skrev:
SvenB skrev:Nej inte säker, som jag skrev, men det är skillnad på företagsleasing och privatleasing. Företagsleasing får du "köpa loss" bilen, men jag är som sagt inte säker på om du får göra det på privatleasing.

Jo det är nog så , vad gäller företagsleasing så är det ju ingen bilhandlare som hanterar avtalet utan något "fleet" företag och dessa säljer ju inte återtagna bilar i egen regi . Så där finns ju möjligheten att köpa loss för restvärdet.
Vad gäller privatleasing så är det ju så att bilhandlaren skall sälja återtaget och vill nog tjäna en hacka på den affären med . Men i princip så skulle man kanske kunna köpa loss bilen med ett påslag på kanske 10 -20 kkr
Jag har option att köpa loss min privatleasingbil till det garanterade restvärdet plus 5000:-. Har fått så bra rabatter att jag förlorar 9000 på 36 månader jämt emot privatköp
av AramisKD
Jag pratade med min säljare igår och han sa att jag får köpa bilen för restvärdet som i mitt fall är 136.000:- :) Känns som man kan tjäna en hacka om man köper den och säljer den sedan.
av TBroddan
Hej,
Har beställt en V40 D2 R-Design får betala 3381:-/mån, 1500mil . Restvärde 147.00:-
Får den i slutet av Mars.
Bara att tanka allt annat ingår.

Extrautrustning
ALUMINIUM VINTERHJUL
Borttag av modell och motor emblem på bakluckan
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner.
GOLVMATTOR GUMMI
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Parkeringsvärmare med tidur.
Transportskydd
Volvo on Call
Your Edition 900224
/Tony
av emilundh
Volvo R-bil leasing, V40 D4 med polestar optimering (Som kostar 100 kr extra i månaden)med all extrautrustning..
3800kr/mån, riktigt jäkla nöjd!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Finns en V40 T5 carbon på blocket för 3999:- i månaden. Förmodligen väldigt prisvärt sett till prestanda
av svanberg
Verkar som det är många som privat leasar just V40.
Är själv sugen på detta då jag fått erbjudande på just V40 CC D2 Summum BE, 2000mil/år, 2800kr/mån (inkl förs, service, vinterhjul)
Den kommer isåfall ersätta caddyn vi har idag, frågan är om man inte kommer sakna utrymmet...
En tur till tippen eller transportera ett par cyklar eller hundar går ju fet bort i v40in, även om vi har drag på v70in så blir det lite mera bök.
Dock är v40 tusen ggr skönare att köra 8)
av AramisKD
Fattar inte hur det kan vara så stor skillnad mellan avtal? Hur kan jag beställa en v40 D2 Momentum med lite extra utrustning för 3800kr medan någon får en v40 cc r-design för 1000kr mindre? Känns väldigt lustigt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
svanberg skrev:Verkar som det är många som privat leasar just V40.
Ja det börjar till och med locka mig. 8)

En V40 D4 borde väl hänga med på Autobahn ganska bra? Min D2 funkar bra där också, men efter typ 3-4 timmar i den konstanta farten av 190 km/h känns den ganska plågad :roll:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]