Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marcuslindholm
2 frågor

1. Vet nån något ställe i bagaget på en S40 -00 som jag kan tjuva ström från och ha som remotekabel till slutsteg? Måste alltså sättas på när tändningen sätts på.

2. Kan någon som har en S40 eller möjligen V40 från 2000 alltså fas 1,5 säga om deras blinkers blinkar vid låsning och upplåsning? Vill veta ifall det ska va så eller om det är fel på min bil.
Senast redigerad av 1 Marcuslindholm, redigerad totalt 0 gånger.
av Marcuslindholm
Det har jag, och det funkar. Det är inte huvgivaren som glappar, alla givare funkar som dom ska men blinkar inte ändå :/ börjar undra om mina blinkers är kopplade till larmet överhuvudtaget
av alan
Har också en fråga:
Undrar vad dosan till centrallåset sitter, läste i min heynes bok och hittade kopplings schemat men vart inte så mycket klockare.
av alan
Vad gäller ström så kan du kolla om du kan ta ström från el antennen den har två strömingar en som går på batteri och en som går tändning. Tror den är på 10 A så det borde räcka om du har ett vanligt slutsteg för en 8" bas eller något liknade. U*I-W tror jag det var,så 12*10 så upp till 110 watt borde fungera utan problem.
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]