Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Så bra då ;)
av Z28
Jag måste nog fråga ändå... Är det verkligen nån som tror att dom som har takspoiler har valt det av andra orsaker än att man tycker att det är snyggt?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Z28 skrev:Jag måste nog fråga ändå... Är det verkligen nån som tror att dom som har takspoiler har valt det av andra orsaker än att man tycker att det är snyggt?
Det hoppas jag inte :) då har de nog blivit lurade
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Z28 skrev:Jag måste nog fråga ändå... Är det verkligen nån som tror att dom som har takspoiler har valt det av andra orsaker än att man tycker att det är snyggt?
Dagens bilköpare handlar väl först och främst på utseendet och struntar i funktionen.

Allt verkar ju bara vara utseende idag. Ta tex Side Cuff Plates. Ett kraftigt skydd man monterar på terrängbilar som skyddar trösklarna. Det har blivit till ett ömtåligt plastig stylingdetalj för 5000 kr som gör trösklarna ÖMTÅLIGARE istället för att skydda dem. För Den svarta XC70 plasten på trösklarna är faktiskt mycket mera tålig än SCPen ?:-/ Alltså 180 grader tvärs emot den funktion de normalt har.
av Z28
VolvoB20 skrev:
Dagens bilköpare handlar väl först och främst på utseendet och struntar i funktionen.

Allt verkar ju bara vara utseende idag. Ta tex Side Cuff Plates. Ett kraftigt skydd man monterar på terrängbilar som skyddar trösklarna. Det har blivit till ett ömtåligt plastig stylingdetalj för 5000 kr som gör trösklarna ÖMTÅLIGARE istället för att skydda dem. För Den svarta XC70 plasten på trösklarna är faktiskt mycket mera tålig än SCPen ?:-/ Alltså 180 grader tvärs emot den funktion de normalt har.
Och vad gäller side scuffs så ställer jag helt enkelt samma fråga igen! Herregud alltså!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Eftersom det finns tröskelskydd som gör bilen ömtåligare istället för att skydda och spoilers som gör bilen långsammare så borde ju marknaden vara mogen för tex extraljus som skapar mörker så man ser sämre tex. Bara de ser balla ut i dagsljus.
av Z28
Alexas skrev:Den första tråden på jagrullar som spårat ut något. Jagrullar förtjänar bättre!
Ja alltså, wow! Det är verkligen fantastiska saker som skrivs här!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]