Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Usch.. 47 mil på mätaren och har ångest över första skadan. Rätt stora odds för ett stenskott då jag åker mycket motorväg.. och även om jag försöker hålla avstånd är det alltid vissa som har nån sjuk dragning till att köra in nära efter att dom kört om! Kan vara hur fritt som helst på vägen, men 2 meter efter omkörning ska dom in framför, även om det går i 120km/h. Suck...
Nuförtiden är det inga större problem. Kör en del på kontinenten med jobbet och då får man räkna med en buckla här eller där. Men första gången jag drog på mig en var jag 19, och lånade pappas nya V70. Backade in den i grannens bil när jag skulle försöka mig på snitsig parkering, och fick skämmas i ett par år efteråt. Gubben drar fortfarande upp det ibland när han vill jävlas :???:
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Usch.. 47 mil på mätaren och har ångest över första skadan. Rätt stora odds för ett stenskott då jag åker mycket motorväg.. och även om jag försöker hålla avstånd är det alltid vissa som har nån sjuk dragning till att köra in nära efter att dom kört om! Kan vara hur fritt som helst på vägen, men 2 meter efter omkörning ska dom in framför, även om det går i 120km/h. Suck...
Hur ser din vita V70 ut? Är den "pepprad"?
Användarvisningsbild
av joel80
Den vita ser rätt bra ut p.g.a att jag hållit efter och reparerat stenskott allt eftersom. Dels har jag suttit och pillat med "finpensel" och lackstift, dels har det fyllts i av bilrekondare när jag gjort Ditec och återbehandling. Gissar att jag skulle haft ett hundratal fulingar i fronten om det inte var gjort, nu är det bara ett fåtal små på sin höjd.

Har lagat 3 eller 4 stenskott i rutan under åren också, och sen är ju rutan full med små små stenskott.

Ska lämna in den nya på foilering av fronten om en dryg vecka! Alltså genomskinlig folie... så det förhoppningsvis skyddar mot stenskott och jag inte behöver lägga så mkt tid med penseln. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Det är den som nu ska iväg på försäljning. En V70 D3 MY13... Länk till garagetråden ligger i signaturen på mina inlägg.. (som man inte ser via tapatalk.. Så öppna i webbvy.. ;) )
av Termik
joel80 skrev:Det är den som nu ska iväg på försäljning. En V70 D3 MY13... Länk till garagetråden ligger i signaturen på mina inlägg.. (som man inte ser via tapatalk.. Så öppna i webbvy.. ;) )
Riktigt snygg! Bild
Eftersom jag som regel siktar in mig på bilar som är +20 år gamla så brukar "ettan" - och mer därtill, redan vara avklarat! :-)-)
Men visst känns det surt när man skadar en bil som man faktiskt vill hålla i skick.

Köpte en tokfin 945 LTT -96 för några år sen. Hade inte ägt den många dagar när jag lyckades med konststycket att backa ner min egen jävla postlåda och fixa en rejäl buckla och ordentligt skrapad lack längs hela höger bakskärm... :-(O)
Förstår än idag inte hur jag lyckades. Har backat där tusentals gånger och aldrig varit ens i närheten av lådan.

När jag till slut sålde bilen så började den nya ägaren med att smälla hela den sidan mot en lastbil, och då kändes min lilla skada mest som en bagatell. ;)
Bakskärmen riktades med spett och slägga (typ..) och bilen rullar visst än.
Användarvisningsbild
av grillchips
Tar mycket hellre smällen själv än att någon pajas ska orsaka det. Jag tog ju första trottoaren med mina fälgar för 15.000 redan andra dagen efter monteringen. Hade ångest i veckor, nu bryr jag mig inte. :D
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS