Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70T4FMY12
Uppdatering. Verkstaden bytte alla spridarna utan gnäll, har nu kört ett antal mil utan bekymmer.

Oerhört skön bil att köra och åka i. Pojken min somnar efter några minuter i bilen och sover gott under hela tiden, borde väl vara ett gott betyg.

Droopy. Varvtalet ligger konstant för utom när jag frikopplar. Tack för förklaringen! Det låter verkligen illa med din bil. Köpte en nybegagnad Renault Laguna med 1000 mil på mätaren för några år sedan, tror jag la ner minst hälften av inköpspriset på att renovera den satan. Trodde dock att Volvo höll lite bättre kvalitet än Renault. Verkligen trist! Hoppas att det går bättre!
av Droopy
Vad bra, hoppas det blir problemfritt framöver nu då. Jag har helt frångått etanol sedan sista spridarbytet och den har rullat iaf 2100mil nu sedan bytet utan problem.
av Nian
Mwi skrev:Det bör väl täckas av avgasgarantin, så hos Volvo borde det vara gratis :D
Finns det något som heter avgasgarantin?
av andersuw
Nian skrev:
Mwi skrev:Det bör väl täckas av avgasgarantin, så hos Volvo borde det vara gratis :D
Finns det något som heter avgasgarantin?
Kärt barn har många namn. Se här:

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthre ... d-g%E4ller
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]