Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Fick höra idag att det nu även går att beställa den 5sitsiga versionen. Då skulle man tydligen komma ner en del i pris. Om man känner att man absolut inte kommer att använda den sista raden är ju det ett alternativ. Stod jag i köptankar på en xc90 skulle jag garanterat överväga det! :-) man får ju samtidigt jävligt bra bagage då ju!
av Dawi
Jag har väntat sedan november förra året(!), men fått besked att min T8 kommer till återförsäljaren den 14/12 så om de kan få den klar så blir det årets julklapp!!
av alexxc90
har beställt min T8 med i princip alla möjliga tillbehör i slutet på oktober i år och fått preliminär leverans första veckan i mars. Verkar som att jag haft tur med ca 4 månaders väntetid. Hann beställa precis innan T8 blev slutsåld i Sverige. Hoppas leveranstiden håller!
av JohanO2
Nu var en T8 beställd, och till sist så kom vi överens om denna spec:
http://www.clickredirect.com/mailimg/vo ... b7f370.pdf
(Priset stämmer inte, och det är en MY17)

Fick ta bort luftfjädringen, de fina fälgarna och lite annat. Men förhoppningsvis är det värt det ändå. Får börja äta nudlar nu!

Beställde en 7-sitsig version men enligt säljaren så kan det gå att ändra till en 5-sitsig och spara några tusenlappar. Han kunde dock inte göra det i sin dator än..

Preliminär leveranstid maj 2016 (låter lite för bra för att vara sant) men håller tummarna!
av Davajn
JohanO2 godtog du att dom höjt priset med 60´ på MY17? Visst om det hade ingått lite extrautrustning så hade det varit "OK". Men nu gör det ju inte det. Jag vart då rentutav rätt förbannad å besviken så det blir ingen T8 för mig.
av JohanO2
Davajn skrev:JohanO2 godtog du att dom höjt priset med 60´ på MY17? Visst om det hade ingått lite extrautrustning så hade det varit "OK". Men nu gör det ju inte det. Jag vart då rentutav rätt förbannad å besviken så det blir ingen T8 för mig.
Ja det gjorde jag, men blev riktigt besviken. Om det ändå bara hade varit 10-20' så hade det varit "okej", men 60' är lite väl mycket.

55' dyrare än MY16 T8 blev det för mig, men det är fortfarande väldigt mycket. Jag sitter och funderar på om jag ska byta ner mig till en T6 igen.
Men samtidigt så säger ju alla att T8'an är helt underbart magisk på alla sätt och vis, så jag vet inte riktigt.

Ska få besked om ny preliminär leveranstid nästa vecka, och ifall den blir längre så byter jag ner mig till T6an istället, och sparar en hel del pengar på köpet. XC90 är en bra bil oavsett motor, hoppas jag
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
T8 är magisk!

Men å andra sidan är T6 också sjukt bra! :D Du får värdera vad som är värt mest. Rent ekonomiskt så är klart T8 billigare att driva om man har laddningsmöjlighet. Plus att förmånsvärdet är betydligt lägre om det är en firmabil.

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]