NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ortenrull
Hej! jag äger en c30 2010 diesel 1,6. Senaste tiden har jag fått problem med min bil, ibland när jag stänger av den efter en runda så kommer det rök från huven (högra sidan dvs vid spolarvätskan). Jag har tagit tag i detta och kollat med mekaniker, som tur är så är det tydligen vanligt och inget problem alls. Detta händer tydligen när man har parkeringsvärmaren på. Men kör jag på motorväg (90 väg t.ex) och sen till stan (50 väg) så dyker det upp på panelen "låg motorprestanda" just då så accelererar den mycket segt... Någon som haft liknande problem?? ?:-/
Kan väl också tydliggöra att det är fel på hållaren för spolarvätskan också.. det läcker nämligen :/
av kvillebäck
Spännande om spolarvätskan rinner rakt ner på värmaren. Utan att vara näsvis skulle jag rekommendera att kontrollera så du har en bra brandförsäkring. Bara ifall att...
Låg motorprestanda kan komma från vad som helst men vanligast här på forumet är väl partikelfiltret.
Antar att den sagt till om den saknade Eolys-vätska. Du får nog se till att få felkoderna utlästa för att gå vidare.

Ha en bra kväll
av akre
Vanligt fel är tryckgivaren för partikelfällan... Röken från tillsatsvärmaren är inget att oroa sig för men bränn gärna ur värmaren ordentligt för det är oförbränd diesel som ryker. Kör värmaren på timer innan du ska iväg är bästa sättet att få den att hålla länge...

Tack för tips Minnesfragmenten kommer sak[…]

Bokat service såhär en månad i f&[…]

XC70 D4 Brusten multirem.

Hej. Då har även min bil råkat u[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]