Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej har en 740 ifrån 88 med ett yazaki hus i som vill leva sitt egna liv instrumentbelysningen dog samtidigt som blinkers indikationerna börja lysa konstant båda 2 dom blinkar när jag blinkar men då lyser ena konstant å den andra blinkar, sen lyser helljus lampan när jag inte har helljuset på men när jag slår på ljuset så försvinner den indikationen. Blinkersspaken ? Sen sluta hastighetsmätaren och varvräknaren fungera om jag har reostaten igång men dom hoppar igång när man dimmar ner den och då följer även blinkers och helljus indikationerna med fast dom blir aldrig helt svarta utan bara lyser svagare.
Mvh
Bilagor
DSC_2309.JPG
DSC_2309.JPG (1.91 MiB) Visad 95 gånger
Inte helt ovanligt att plastduken bak instrumenthuset där de tryckta kretsarna och lödningarna sitter går sönder. Ta loss denna plast och tag en lupp eller ett förstoringsglas och följ alla anslutningar, då borde du hitta ett avbrott eller spricka i kretsarna, bygla över detta med lödpenna och en kabelstump. Alternativet att du hittar ett likadant Yasaki instrument och byter, men risken finns att det också kan ha ett sådant fel.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]