Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lacke
palmqvist skrev:LED ramp funkar skit bra

100 m framför bilen e ljusbilden närmare 100 m bred (50 m på vardera sida om bilen)
Ca 6-700 m lång ljusbild där man verkligen ser saker längre behöver inte jag i vilket fall, hade inte offrat säkerhets system o trevliga bra o ha saker för extraljusen

Bild
Vilken LED-ramp har du som lyser så pass långt ?
Jag köpte och provade en " 24" Vision X XPR - Tiltad Led " men den tillförde inte ett dugg till xenonkonverteringen (55W) av helljusen, så den lämnade jag tillbaka.
Jag ville ha ljusbilden mycket längre bort, men samtidigt ändå få lite spridning ut åt sidorna...
Användarvisningsbild
av palmqvist
Lacke skrev:
palmqvist skrev:LED ramp funkar skit bra

100 m framför bilen e ljusbilden närmare 100 m bred (50 m på vardera sida om bilen)
Ca 6-700 m lång ljusbild där man verkligen ser saker längre behöver inte jag i vilket fall, hade inte offrat säkerhets system o trevliga bra o ha saker för extraljusen

Bild
Vilken LED-ramp har du som lyser så pass långt ?
Jag köpte och provade en " 24" Vision X XPR - Tiltad Led " men den tillförde inte ett dugg till xenonkonverteringen (55W) av helljusen, så den lämnade jag tillbaka.
Jag ville ha ljusbilden mycket längre bort, men samtidigt ändå få lite spridning ut åt sidorna...
Det är denna rampen jag har
http://www.bilupplysningen.se/rigid-ind ... 20-/2223-0
Antar att du hade fått ännu längre ljusbild med combo varianter o andra sidan förlorar man en hel del lumen o watt även om man nu inte skall titta på siffror sen gjorde det stor skillnad när jag tog upp den en dryg dm från nedre grillen (eller vad det heter);)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Med tanke på vad en orginal strålkastare kostar till bilen så vet jag inte om det är så dyrt, men vist det finns billigare varianter Rigid är väl enligt mig de bästa på de flesta varianter av LED belysning
av johanihjo
Jag hade samma problem, men alla sa att det inte gick... men det gjorde det... :D :D :D
Gjorde ett special fäste och nu sitter det 3st NBB Alpha 225 med 55 watts xenon, lyser bra !
Försökte ladda upp en bild men det funkade inte...sorry.
av mitsu00
johanihjo skrev:Jag hade samma problem, men alla sa att det inte gick... men det gjorde det... :D :D :D
Gjorde ett special fäste och nu sitter det 3st NBB Alpha 225 med 55 watts xenon, lyser bra !
Hej,
Hur kopplade du in LED stripes:en på extraljusen? Tjuvade du ström från parkeringslampan? Jag har nämligen problem med att ena parkeringsljuset slocknar när jag slår på motorn.
av johanihjo
mitsu00 skrev:
johanihjo skrev:Jag hade samma problem, men alla sa att det inte gick... men det gjorde det... :D :D :D
Hej,
Hur kopplade du in LED stripes:en på extraljusen? Tjuvade du ström från parkeringslampan? Jag har nämligen problem med att ena parkeringsljuset slocknar när jag slår på motorn.
Hej.
Jag hittade en plint i säkringsboxen som styrdes av tändningen, tjuvade från den.

Vore intressant att se ett batteritest. Såg[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]