- sön 15 nov 2015, 14:59
Att kolla läcka med startgas är inte hundraprocentigt så det kan ändå vara en dålig packning på insuget
Moderator: Moderatorer
hilolen skrev:Jovisst kan det vara så. Jag tänkte att jag ska byta packningar på insuget när jag har tid.När du då ändå har bort insugningsröret, passa då på att ta upp och kolla på och tvätta rent oljefällan. Den får man inte bort utan att ta bort just insugningsröret, på just B234F motorn. Det är inte samma oljefälla som B230F heller.
hilolen skrev:. Jag har inte kollat tempgivare(på 16v sitter det väl 2?) går dem att kontroll mäta?Det sitter en "dubbel" tempgivare på LH2.4 och den sitter under insuget vid tredje cylindern på B 234F motorn. Att jag markerar det är att den sitter under insuget vid första cylindern på alla andra. Och så sitter det ju en tempgivare för tempmätaren också, den har runda stift. Den till motorstyrningen har smala flata stift. Det är samma givare till alla motorer med LH 2,4, men inte samma som till dom äldre motorerna ("E" och "F" med LH2.2). När jag säger dubbel menar jag att det är 2 st motstånd i den, ett för bränsle och ett för tändboxen. Dom går att mäta, du mäter mellan ett stift och jord. Det ska vara samma värde mellan stift och jord på båda. 2280 - 2730 ohm vid + 20° står det i min bok.
Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]
Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]