Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
De sätter sig på tvären om mycket, man får inte sätta extraljus om man har radarn tex, går alldeles utmärkt o ha bara man inte har de allra största ...

Någon anledning har de garanterat brukar ståvarningar på produkterna på

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic
av oldtimersmc
Rådlös skrev:Oldtimersmc: Ditt resonemang håller säkert. Men varför sätter sig Volvo på tvären inför tanken att installera båda?

Tja, de påstår att det är omöjligt att kombinera deras (Calix) BC1207 med elmotorvärmare vilket jag bevisligen har gjort (även om jag inte rekommenderar det).
De har heller inte klurat ut hur man monterar BC1205 vilket är en smal sak om man redan har installerat elmotorvärmaren (vilket jag gjort med den äran i 3 st v70). Den första snoddes på Volvos inhägnade område (efter att jag varit för nyfiken vid ett kors och fick en snyting så bilen blev skrot).
De andra två sitter i mina bilar nu. BC1207 köpte jag från en skrot mot bättre vetande och den säckade efter ett halvår av (leda eller invärtes plågor) den va inte snygg när jag fick den...

Nej nu så får jag dra ur sladden skall upp och jobba om några timmar (har suttit och gjort statistik till en tidning i massor med timmar framför brasan så värmare ligger inte som prio 1 just nu).
av oldtimersmc
firewolf skrev:Har nu hämtat ut bilen och min bil har både elmotorvärmaren och bränslevärmare installerad. :)
<<<<<<<<<<<<grattis!!!
Bara att addera laddaren då så är det fullbordat.
av Robpet274
Intressant firewolf då var de jag hade kontakt med inte säkra på sin sak...men som någon innan sagt här inne konstigt att man kunde bygga det på bygg din volvo och så står det kryptiskt på deras hemsida att man inte kan kombinera...men tack nu vet jag. Fråga du när du beställde om att kombinerar?
av Robpet274
Intressant firewolf då var de jag hade kontakt med inte säkra på sin sak...men som någon innan sagt här inne konstigt att man kunde bygga det på bygg din volvo och så står det kryptiskt på deras hemsida att man inte kan kombinera...men tack nu vet jag. Fråga du när du beställde om att kombinerar?
av firewolf
Robpet274 skrev:Intressant firewolf då var de jag hade kontakt med inte säkra på sin sak...men som någon innan sagt här inne konstigt att man kunde bygga det på bygg din volvo och så står det kryptiskt på deras hemsida att man inte kan kombinera...men tack nu vet jag. Fråga du när du beställde om att kombinerar?
Frågade aldrig om de gick att kombinera sa bara vad jag ville ha, verkar som jag hade tur nu när motorvärmare plockats bort. Skall krypa in under bilen nån dag och kolla hur de installerat värmaren.
Användarvisningsbild
av ErikT
Hej.
Jag har nyligen monterat följande produkter från Calix:
1st CX 1818000 Slangvärmare RE 480
1st CX 1762010 Pumpsats 12V
1st CX 1759266 Monteringssats M167
1st CX1756500 Brytare sommar/vinter
2st CX 1762105 Skarvkabel SK 0,5m
1st CX 1760030 Grenledningssats GL 3,0m
1st CX 1762462 Anslutningssats MKMS 2025
1st CX 1559065 Hållare MK infälld
1st CX 1753910 Batteriladdare BC 1207 12V - 7A
på min V70 D4 automat my16.
Jag upptäckte att Volvo's monteringsanvisning för montering av kupévärmarens uttag är avsedd för de utan bränslevärmare p.g.a. att kabelns dragning ska gå där bränslevärmaren sitter.
Jag drog min kabel på ett helt annat ställe och kunde då kombinera dessa två.
Så jag har motorvärmare, batteriladdare och kupévärmaruttag, med en strömställare för sommar och vinterläge.
Och för att lyckas med det så är det bra att man har mycket tid och provar att syfta hur allt ska sitta innan man monterar det.
Bilagor
IMG_20200710_131141 (002).jpg
IMG_20200710_131141 (002).jpg (659.1 KiB) Visad 320 gånger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Behöver byta remskiva på min generator […]

Jag tror inte ens att det är "Bilia"[…]

Tack, men detta är nog till modellen efter mi[…]