Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
tjena grabbar jo på sista tiden har inte min innerbelysning velat släckas när ja stänger förardörren normal hårt den vill heller ej larma på
i samband med detta. Vet att jag såg nått här om nån liten brytare i låskistan som inte ville gå in riktigt o det skulle finnas nån
enkel fix på problemet men hittar inte trån :oops:.
Måste fixa detta innan jag får dörrsidan i näven.

Öht! ja just det bil e en S70 GLT 00a

Med vänlig hälsning GS.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
yup, det är microbrtyraren... Fanns en guide på 85x70 klubben tror jag det var, men det forumet är nerlagt :/
Men det går ut på att lägga en plastbit eller annan lämplig distans mellan brytaren och delen som trycker på brytaren. Plasten blir utsliten med åren och avståndet blir för långt så brytaren inte trycks in ordentligt. Ungefär samma princip som att schimsa AC-kompressorn.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Tack. Kan man se Micro brytaren o pilla dit nått utan o plocka isär något?. såg inte den där brytaren igår när jag tittade i går titta kanske inte tillräckligt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Ok tackar Luci3r. Ja det låter som om jag får boka tid i polarens garage detta.
Har aldrig varigt innaför en sån här dörrsida med en massa knappar o grejor på.
Blir nog även en sväng till skroten först för å kolla hur det ser ut de brukar ju ha bilar
utan dörrsidor på.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
gubbstrutt skrev:Ok tackar Luci3r. Ja det låter som om jag får boka tid i polarens garage detta.
Har aldrig varigt innaför en sån här dörrsida med en massa knappar o grejor på.
Blir nog även en sväng till skroten först för å kolla hur det ser ut de brukar ju ha bilar
utan dörrsidor på.

Knapparna behöver du inte direkt oroa dig för, det märks ju vart dom sitter fast ;) Därimot är det mycket troligt att ett eller flera fästen lossnar från dörrsidan, så ha med dig lite lim så du kan limma tillbaka dom :P

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]