Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Min V70 -07 höger bakdörrs clås funkar ibland, man kan öppna inifrån och fönsterhissen funkar så det finns ju ström om jag förstår det rätt.

Låsknoppen i dörrsidan åker ju ändå upp/ner lite när man låser/låser upp men som sagt ibland funkar det ibland inte.

Nu kör jag mest med att jag låter dörren vara i permanentlåst läge då det är lite skumt att dörren kan vara upplåst då resten av bilen är låst.

Vad tror ni om en sån här lite udda grej?

Hälsningar/Kingcobra
Vad händer om du väntar någon minut ?
CEM låser då dörren oavsett.
BLL funktionen funkar väl?
Kom å tänka på med dessa förkortningar :-(
CEM är ju Centrala Elektroniska Modulen som bestämmer i din bil.
BLL = Blockerat låsläge som efter ca 40 sekunder låser bilen din så du inte ens kan ta dig ur bilen inifrån.
Jag hade samma fel på min V70 01a, bytte då bara mina dörrstoppar som "gnällde" varje gång jag öppnade o stängde dörren.
Problemen försvann.....
Hej och tack för svaret!

Idag inträffade grejen att höger framdörr betedde sig som bakdörren jag skrev om igår men nu funkade istället bakdörren felfritt.
Det är alltså höger sida som har något fel, troligen el eftersom bakdörren tydligen kan fungera "mekaniskt" som den ska.

När du säger det så är det sant att höger sidas framdörr knarrar mer, vilka grejer är det som är dörrstoppare?, det låter som det kan vara samma grej som på din 01a.

Hälsningar/Kingcobra

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]