Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
Z28 skrev:Jag har också en sport. Jag bara skrattar lite åt dina argument om varför man ska ha, eller inte ha det ena eller andra. Förlåt..
Man får tycka vad man vill. Onödigt att skratta åt varandra.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Helt enkelt smaken e som baken kan man ju konstatera jag vet vad jag tycker ser bäst ut :) vissa hatar tonade rutor o vissa älskar de osv osv
Användarvisningsbild
av ER
Verdi skrev:
Självklart fattar jag att vingen är en prydnadssak, men den har ju sitt ursprung i racing-världen och där har den ett praktiskt syfte. Och sätter man den på en XC70 så är det "dekaltrimning" i princip. Man försöker få den att se sportigare ut. Man kan tycka att den ser bättre ut men det är ingen sanning.

Att jag har en Sport har ett praktiskt syfte. Den är hårdare i chassit och kränger mindre. Stabilare. För mig som är van vid BMW är den vanliga XC70 hopplöst svajig. Med eller utan vinge. ;)

Dessutom tycker jag inte om kromlister. Mycket snyggare med svarta lister runt rutorna.
Att detta med designdelar i färg/vingar osv INTE har med sportighet oavsett ursprung att göra och därmed inte subjektivt och det var just det jag poängterade, inget annat då smaken är som baken och vissa som jag anser bilen ser ut som sminkad gris utan vingen som avslutar baken korrekt då utan ser det ut att sakna något förutom att se rent billig ut. Sista Volvo med sportighet bortsett Polestars modeller till viss mån var S60/V70R, detta är fakta då den har spis som kan motsvara vad som förväntas av R:et och utseendet då det är patetiskt att göra en fake-R av en T5 eller sämre osv. Snarare är det smart marknadsstrategi i kombination med lättlurade kunder som faller för R-designpaket efter fullträffen med äkta R-modeller i olika serier, "Sport"( vilket är detsamma chassimässigt som går att få till utan "sport" med polisfjädringen osv så det är klart Volvo mjölkar kunderna på pengar när dom är så lättlurade då en R-design kostar Volvo inga pengar alls att knåpa ihop som dom går vinst på redan innan man hunnit kryssa i tillvalen och "Sport" fanns på hyllan så dom blir av med överblivna dämpare/fjädrar/bussningar till polisens bilar dom haft för stort lager av.
Styvare chassi på XC är ju att göra en av fördelarna med den/komforten ogjord. Gillar man att bilen ser ut som en billig basic/kinetic med äckliga svarta lister och avhuggen i rumpan utan takvingen så visst det funkar för vissa men ser ut som dåligt sminkad gris, men rätt komponerad så ser det inte fel ut oavsett motor under huven med vinge på luckan då den på inget sätt avgör förmågan att prestera låga tider ner till ICA.

Vari ligger sportigheten i tyngre fälgar och däck vilket det innebär med 18-20"? Är man ute efter sportighet så bör ju lätta magnesiumfälgar av BBS/O.Z med centrummutter och skurna slicks tillhöra basutrustningen liksom coilovers samt sänkt så det skrapar i backen vid minsta "farthinder" samt ej maximala styrutslag tillåts utan att det tar i.
av Alexas
För mig är vingen på en V/xc70 självklar! Bilen ser avkapad ut utan den. Nästan om att den liksom fattas där. Men jag har ingen vinge. Varför? Min fru hatar den och kan aldrig någonsin tänka sig en vinge. Hon tycker det gör hela bilen fruktansvärt ful. Så är det. Vi tycker olika.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Alexas skrev:För mig är vingen på en V/xc70 självklar! Bilen ser avkapad ut utan den. Nästan om att den liksom fattas där. Men jag har ingen vinge. Varför? Min fru hatar den och kan aldrig någonsin tänka sig en vinge. Hon tycker det gör hela bilen fruktansvärt ful. Så är det. Vi tycker olika.
Haha, precis samma hos oss men det är jag som är bilintresserad av oss så jag köpte en ändå.. :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]