Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Har plötsligt fått stora problem med BÅDA bilnycklarna. Bilen har hunnit bli 18 månader gammal, och hittills har allt fungerat som det ska. 95% av körningarna görs med "min" nyckel, så jag trodde först att batteriet i den började bli dåligt. Men frugans nyckel som använts mycket lite uppvisar nu precis samma beteende. Keyless-funktionerna är helt utslagna, det går inte att öppna någon dörr keyless, och inte startar bilen heller. Traditionellt användande med fjällkontroll och start med nyckeln i hålet fungerar dock.

Någon som har någon teori om vad detta kan vara? Verkar ju väldigt osannoligt att båda nycklarna skulle sluta fungera samtidigt, så felet borde ligga i bilen. Men det sitter väl separata mottagare i varje dörr? Hur kan alla sluta fungera samtidigt?
Det har nog inträffat något fel på din KVM – (Styrenhet nyckellös bil) det finns flera antenner runt bilen men bara en styrenhet . I min V60 -15 är det säkring nr 6 i säkringsdosan under hands facket, kolla den :D
Exakt detta hände på min bil för två veckor sedan. Keyless på alla dörrar bara lade av och räckvidden på fjärr-knapparna var begränsade under en meter från bilen.

Kontaktade Volvo-återförsäljaren och de bytte ut någon enhet bak i innertaket på garantin.

Nu fungerar allt perfekt. Keyless fungerar blixtsnabbt och bättre än någonsin (innan fick jag hålla fingret någon halv sekund på låszonen). Räckvidden på fjärrknapparna har ökat enormt med.
yllydan skrev:Exakt detta hände på min bil för två veckor sedan. Keyless på alla dörrar bara lade av och räckvidden på fjärr-knapparna var begränsade under en meter från bilen.

Kontaktade Volvo-återförsäljaren och de bytte ut någon enhet bak i innertaket på garantin.

Nu fungerar allt perfekt. Keyless fungerar blixtsnabbt och bättre än någonsin (innan fick jag hålla fingret någon halv sekund på låszonen). Räckvidden på fjärrknapparna har ökat enormt med.
Precis samma hos mig. Räckvidden på fjärren är en halvmeter, och jag får trycka c:a 5 ggr innan det händer något. Bytte batterier i en av fjärrnycklarna för att utesluta det enkla felet, men det gjorde ingen skillnad. Jaja, det blir väl att hälsa på hos återförsäljaren i morgon då.
Åkte förbi verkstaden i morse. De konstaterade snabbt att det är fjärrmottagaren som mycket riktigt sitter i taket som har kastat in handduken. Tyvärr hade de ingen ledig tid förrän den 18/12, så det blir att vänja sig av med keyless ett par veckor. :-(
Ursäkta fördröjningen, har ju glömt att rapportera hur det gick.

Fjärrmottagaren är nu utbytt mot en ny, och oj vad bra det blev! Först nu inser jag att den gamla aldrig fungerade som den skulle. Nu har jag fantastisk bra räckvidd med fjärren, och keyless klickar aldrig. Skulle med andra ord åtgärdat detta för länge sen.
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]