Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
palmqvist skrev:Har oxå D4AwD o håller med om att den slår av något tidigt hade kunnat vänta 3-4 sekunder i vilket fall nu dör den ibland om man smyger fram i en korsning o väntar på o svänga lite irriterande ibland sätt i S- läget så slipper du den :)

Har inte tänkt på det du säger om stickljus i trädkronorna men det kanske beror på att vi är lite trådlösa på sina ställen i skåne
Man lär sig använda S/S på ett bra sätt när man kört ett tag. Viktigt är ju att släppa efter lite på bromsen när motorn väl stannar eftersom det annars blir en ryckigt stopp. Allt handlar om hur intresserad man är av att lära sig funktionerna.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det vore ju bättre om funktionerna ville lära sig av föraren än tvärt om...
av gavletommy
Jag rätt trött på Volvo nu. Fortfarande inga vinterdäck = ingen leverans av bil. Jag beställde bilen och vinterdäck den 18:e augusti. Är mina förväntningar för hög satta?
Användarvisningsbild
av Perra83
Erac skrev:Ni som är i väntans tider, hur ofta har ni kontakt med eran säljare med tanke på att leveransstatus inte uppdateras på MinVolvo?
Inte alls. Väntar leverans först om typ tre veckor. Cyklar förbi Rejmes varje dag när ja ska till och från jobbet.
Ska förbi nån dag med direktiv för montering och justering av parametrar.
av Erac
Perra83 skrev:
Erac skrev:Ni som är i väntans tider, hur ofta har ni kontakt med eran säljare med tanke på att leveransstatus inte uppdateras på MinVolvo?
Inte alls. Väntar leverans först om typ tre veckor. Cyklar förbi Rejmes varje dag när ja ska till och från jobbet.
Ska förbi nån dag med direktiv för montering och justering av parametrar.
Att du kan hålla dig :) Själv tycker jag att de borde uppdatera en med status en gång per vecka. Har man lagt ut 400 000 :- på en bil så förväntar jag mig det... :roll:
av Erac
gavletommy skrev:Jag rätt trött på Volvo nu. Fortfarande inga vinterdäck = ingen leverans av bil. Jag beställde bilen och vinterdäck den 18:e augusti. Är mina förväntningar för hög satta?
Vad hade du för leveransdatum när du beställde?
Användarvisningsbild
av joel80
gavletommy skrev:Jag rätt trött på Volvo nu. Fortfarande inga vinterdäck = ingen leverans av bil. Jag beställde bilen och vinterdäck den 18:e augusti. Är mina förväntningar för hög satta?
Mina vinterfälgar kom inte heller i tid.. Men då jag beställt samma storlek på fälg som sommardäcken fixade säljaren över vinterdäcken på sommarfälgarna så jag kunde få bilen utan så mycket väntan. Sen sätter dom tillbaka sommardäcken och byter fälg om jag vill.. eller så väljer jag att köra sommardäcken på dom andra fälgarna.
av gavletommy
Erac skrev:
Vad hade du för leveransdatum när du beställde?
Början på november var det sagt och leveranstiden till handlaren var i tid. Bilen kom till handlaren den 4:e november.
Det jag tycker är skumt är att Volvo kan bygga ihop bilarna i tid men sen faller man på fälg och däck. Känns jävligt skumt
att de inte har mer koll på deras underleverantörers kapacitet. Jag kan förstå att man är sen men man borde åtminstone kunna ge ett besked på
när de får in hjulen.
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 116

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]