Wigenmark skrev:Gör det inte något att det är växelström till relä?
Du skrev lite både och, att det spelar ingen roll o sen att det inte funkar så bra :)
Xenon ljusen startar alltid helljuset första gången men ska man blända av o sen på igen så kan det hända att de inte startar alls och då får jag slå av och vänta en stund o då startade de igen.
Känns som det är styrströmmen till relät som jävlas. För ett relä som slår till ska ge ström till ballasterna o får det lite svårt att stanna bilen o mäta om det kommer ström till de så jag gissar bara nu...
Jag var nog lite otydlig. :)
Ett relä avsett för likspänning trivs inte med växelspänning, särskilt inte högfrekvent fyrkantsvåg som det säkert är frågan om här men likriktar du det så fungerar det alldeles säkert finfint! :)
En fråga:
Jag kollar runt på H7 55w 4300kelvin kit och jag vill ha en lampa med metallsockel då de jag använde i min gamla V70 hade plastsockel och materialet var så tjockt jämfört med den gamla halogenlampan att jag fick fila der den såmycket jag vågade och sedan pressa dit den. Jag vill inte göra det igen så jag söker efter en som passar bra från början.
Har ni något tips? finns kit på ebay för 150kr som säkert fungerar fint men jag vill vara säker på att få en lampa som passar direkt!