Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Så då var den nya bilen på första seriösa verkstads besöket innan har det bara varit roliga grejer som polestar optimering o extraljus mjukvara.

Imorse när jag skulle svänga ut på första asfalterade sträcka där det ibland e lite knöligt o komma ut då är man glad o ha lite kräm i motorn, men idag hände inget bilen bara varvade (igår gick den utan problem) o kom inte upp i mer än 70 släppte jag av lite o pumpade lite på gasen kom jag till slut upp i 80 efter ett par minuter, svängde direkt in på bilmånsson på vägen, efter utläsning av felkoder konstaterade PST att det är något elfel med turbon, du får en lånebil o kom förbi i em så får vi se jag tar det nu direkt. Bra service :) jaja D3an jag fick låna kändes faktiskt riktigt pigg men det var mysko o växla manuellt :) Så vi får se när nybilen e hemma igen.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Problemet löst, var en musjävel som gnagt av kabeln till Turbon, har kontaktat Anticimex nu istället :)
av gunnarh
Har varit på Clas Olson och köpt "musstörare" till garaget. En liten elpryl som man sätter i ett vägguttag...
Användarvisningsbild
av palmqvist
Anticimex har haft bra resultat det med, katt skrället har magrat lite så den hittar väl inte lika mycket möss längre utan får leva på torrfoder

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]