Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dundermuppen skrev:
Lövet skrev:Jag gillade BLIS, och tyckte absolut det fyllde en funktion. Däremot trodde jag att det skulle varna om jag började göra ett filbyte när bilen upptäckt en bil i döda vinkeln men det gjorde det inte. (V60 MY11)
Jag är skeptisk. Vänster kamera skriker ju "vargen kommer" titt som tätt så där måste man alltid vrida huvudet för att kolla. Höger kamera fungerar ganska bra, men skulle något hända så hjälper det föga att skylla på att "lampan minsann inte lyste så det är inte mitt fel".
Möjligen kan man använda det till att undvika filbyte när någon lyser och sen skaka på axlarna om det visar sig att det inte fanns någon där ändå.
Jag kan nog faktiskt inte minnas något tillfälle när BLIS varnat när det inte kom en bil. Tyckte mina kameror fungerade alldeles utmärkt. Ägde dock bilen bara ett halvår, kanske funkar det sämre under vissa väderförhållanden.
Jag har som sagt kört i 4,5 år med kamerablis nu, och det är ytterst sällan om ens någonsin som den inte varnar för bilar som finns. Däremot varnar den ju ibland utan att det finns bilar i synfältet.

Jag tycker den har svårast att läsa av rätt i skymning, det är väl precis i övergången från det att den slutar läsa konturer (vilket den gör i dagsljus) till den börjar tolka strålkastare (vilket den gör i mörker).

Om man ligger länge nära vägräcken eller tunnelväggar kan den få frispel ibland.

Det är absolut klokt att man gått över till radarbaserad blis på nyare modeller istället för kamerabaserad som på de äldre.
olafixar skrev:
Perra83 skrev:
olafixar skrev:och denna ska beställas och monteras :mrgreen:
XC70 D4 AWD Automatic 2015, 181HP (original) http://www.polestar.com/intl/product/xc ... atic-2015/
Det gör du helt rätt i nu när det är kampanj. 1,2 s snabbare 0-100 tid är rätt bra. Ja fick betala fullpris med lite rabatt på min 2016. 0,1 s snabbare 0-100...... sämsta trimmet hittills i mannaminne.
Nu är det inte på "strippen" jag ska köra....jag kör mycket hästtransport så är det vridet och mera hk ja suktar efter.
XC70 går jättebra på strippen också - i alla fall de första 10 meter där awd, låg växel i 1:an, och megamoment när båda turbos drar igång.

Räcker fint för att komma först i rödljusen. Tog en Lexus LS430 häromdagen. Efter 10 m hängte jag dock inte med längre Bild
olafixar skrev:Är bilmodemet endast ett 3G Modem? Har kört runt lite och den verkar bara visa 3G i displayen!
Japp det är bara ett 3g modem
Mumsmums skrev:
olafixar skrev:Är bilmodemet endast ett 3G Modem? Har kört runt lite och den verkar bara visa 3G i displayen!
Har läst någonstans i instruktionsboken att det endast är ett 3G modem.
Räcker det inte med 3G i bilen om man bara vill kunna lyssna på webbradio? Jag har aldrig streamat 4k material under körning.
Samma här, men mig veterligen skalas ju ljudet utefter hastigheten, snabbt nät = högre kvalité = större datamängd. Sedan kan man ju i de flesta spelare justera kvalitén manuellt och på så vis minska datamängden.

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]