NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Släng gärna upp en bild på kärran, alltid kul att se! :)
Användarvisningsbild
av Skumbla
grillchips skrev:Släng gärna upp en bild på kärran, alltid kul att se! :)
Det kommer så småningom när det dyker upp en sol som den kan få glänsa i!
Användarvisningsbild
av Skumbla
Nu har jag fått upp en bild. Bilen syns inte särskilt väl i det typiska gotländska vintervädret (fem grader varmt, grått och blåsigt). I bakgrunden syns (eller borde synas) Kallbadhuset i Visby och en ledsen julbock.

Jag undrar en annan sak när det gäller servicen. Jag såg på en Youtubefilm att man bytte pollenfiltret genom ta bort gaspedalen först och därefter dra ut filtret den vägen. I Haynes, som jag nu har köpt in, står det att man kommer åt filtret efter att ha demonterat delar av handskfacket. Är det någon som vet vilket som gäller eller om båda funkar? Hur ofta behöver men byta detta filter? Jag har sett olika bud på det också.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag skulle tro att snabbaste vägen (och det som mekarna tillämpar) är gaspedals-varianten. Handskfacket är inget man demonterar i en handvändning baserat på vad jag sett och hört.
av Rådlös
Till min V70 2.0F -08 står det "Luftfilter kupé, byt vid varje stor service". Stor service = var 2 000 mil.
Jag utgår ifrån att det är samma filter (pollenfilter nämns inte) och att vi har likvärdig utrustning.

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]