- lör 21 nov 2015, 03:29
#1022242
Hej
Jag har haft nere växellådsbalken ett par gånger & monterat tebax den lätt utan problem bulthålen växellådsbalken har hamnat mitt föra dom gägnade hålen ramen dom gick bra att skruva in med hand kraft & hålet för bulten till växellåds kudden den gled på fint.........men nu senaste gången så var det inte så lätt jag fick pressa växellådsbalken framåt på den vänstra sidan så att bulthållen i balken blev centrerade mot dom gängade hålen i ramen först då så gick det att få i dom 4 bultarna med lite kraft från en spärr nyckel........& så har det inte varit förut ?? Så vad är problemet med växellådsbalken tror ni.........& en sak till är detta något som kan vara skadligt för kardaaxeln eller för bakaxeln exempelvis att det blir en snebelastning och att stödlagret & kardaaxelns knutkors slits ut snabbare än normalt eller..........hoppas att ni förstår vad jag menar nu med min förklaring
Tack på förhand
Mvh maccus
Jag har haft nere växellådsbalken ett par gånger & monterat tebax den lätt utan problem bulthålen växellådsbalken har hamnat mitt föra dom gägnade hålen ramen dom gick bra att skruva in med hand kraft & hålet för bulten till växellåds kudden den gled på fint.........men nu senaste gången så var det inte så lätt jag fick pressa växellådsbalken framåt på den vänstra sidan så att bulthållen i balken blev centrerade mot dom gängade hålen i ramen först då så gick det att få i dom 4 bultarna med lite kraft från en spärr nyckel........& så har det inte varit förut ?? Så vad är problemet med växellådsbalken tror ni.........& en sak till är detta något som kan vara skadligt för kardaaxeln eller för bakaxeln exempelvis att det blir en snebelastning och att stödlagret & kardaaxelns knutkors slits ut snabbare än normalt eller..........hoppas att ni förstår vad jag menar nu med min förklaring
Tack på förhand
Mvh maccus