Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det här tycker jag är en utmärkt idé och tjänst! Bra sätt att utnyttja ny teknik!

Hoppas dom sprider det utanför Göteborg snart. Är det någon som provat?

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... och-lekmer

Visst är tanken god, men att någon främmande människa går in i min bil? Tack men nej tack, skulle aldrig riskera bli av med föremål på det sättet som jag för tillfället förvarar i bilen...
Användarvisningsbild
av joel80
Det är ju lätt rätt att spåra om något försvunnit. Att det skulle vara osäker går jag inte med på alls. Det enda skulle isäfall vara om systemet skulle gå att "kopiera" så att någon skojare får tag på programvara för att öppna bilar, men där litar jag faktiskt på att Volvo har koll och att systemet kommer vara säkert.

Använder redan idag en app för att släppa in bud på kontoret för leveranser och sånt.. Skulle inte ha nått emot alls att kunna beställa leveranser till bilen. Gissar att det kommer vara tidsstyrt.. Att Volvo t.ex bara tillåter extern öppning från leverantören om du beställt något och just på leveransdagen och kanske under en viss tid.
Användarvisningsbild
av joel80
Suck.. Det är ju inte så att dom går gå runt och öppna alla bilar när som helst. Man får leverans av t.ex mat eller paket som läggs in i bakluckan på bilen. Perfekt tjänst.. Förstår inte alls eran oro.. Eller Lucif3rs ilska...
När jag bodde i lägenhet ombads man ibland att lämna nyckeln till någon för att de skulle laga vattenkranen, rensa vattenlåset, lufta elementen, tapetsera om ett rum eller va tusan det nu var. Det känns ju ungefär tre miljoner gånger värre än att låta någon lägga in ett paket i bilen.
Intressant tjänst. Synd bara att det är Postnord, ett företag jag inte har något stort förtroende för.
Att det skulle vara någon stor risk att få massa saker stulna tror jag dock inte.
Användarvisningsbild
av Nexus
Postnord NEJ TACK! De kan ju inte ens leverera ett paket utan ha sönder det om man nu får det överhuvudtaget! Hämta ut ett paket förra veckan som de lyckats slita upp på vägen. Idag kom avi nr 2 att jag skulle hämta samma paket jag hämtade med avin jag fick i fredags.
Mitt förtroende för postnord är lika med 00000000
En sak är i alla fall säker, jag vet som har jobbat där, det var förvisso tio år sedan men ändå. Om något händer så tar dom det mer än gärna med Polisen. Har själv varit med och vittnat stöld av annans paket. Personen var inte kvar en timme senare och fick rensa sitt skåp med en inhyrd vakt dagen efter. Allt "by the book".

Är man missnöjd med Posten/Postnord är det trist men de är trots allt ledande i världen på att leverera paket och brev i tid. De gör självfallet missar och kan alltid bli bättre men det sista är nog en kostnadsfråga. Möjligen är UPS bättre.

Hur som, kan absolut tänka mig det men det fyller dock ingen funktion för mig, ser inte det som ett problem att hämta mina få saker på ett utlämningsställe.
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]