Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Med tanke på jämförelsen med Skoda och VW/Audi så kanske man skall fundera på om inte Volvo o Ford spelar i samma liga :roll:
Varför köpa en Ford Mondeo med Volvo grill???
"Man skall inte kasta sten i glashus" säger ordspråket
När man jämför andrahandsvärde så ligger väl ändå inte Volvo på topplats längre.... :evil:
Min V70 tappade ca 50% på tre år .. en Skoda Fabia faller knappast mer på motsvarande tid..
Användarvisningsbild
av camaro69
Steff 99 skrev:Med tanke på jämförelsen med Skoda och VW/Audi så kanske man skall fundera på om inte Volvo o Ford spelar i samma liga :roll:
Varför köpa en Ford Mondeo med Volvo grill???
"Man skall inte kasta sten i glashus" säger ordspråket
När man jämför andrahandsvärde så ligger väl ändå inte Volvo på topplats längre.... :evil:
Min V70 tappade ca 50% på tre år .. en Skoda Fabia faller knappast mer på motsvarande tid..
Hade du försökt sälja en Skoda till mig så hade du förlorat ca 99% :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
camaro 69: Vem utför egentligen pajkastningen...
Märket i grillen säger mycket lite om innehållet idag, om det behövs en magister för att inse det så ....

/Thomas

PS: Funk kan ju vara ett efternamn också...
Användarvisningsbild
av camaro69
Funk skrev:camaro 69: Vem utför egentligen pajkastningen...
Märket i grillen säger mycket lite om innehållet idag, om det behövs en magister för att inse det så ....

/Thomas

PS: Funk kan ju vara ett efternamn också...
Du har ju rätt i viss mån. Sätter man dit ett Ferrarimärke på Kia. Så blir det så klart en Ferrari. Tänkte inte på det :wink:

Hälsa Grodan Boll o Kalle Stropp :wink:

:D
Användarvisningsbild
av Mr H
Märkligt att så många trådar på det här forumet spårar ur.....
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns ju en en sorts varelse på nätet som kallas "troll", sådana verkar ju finnas här med tyvärr....
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Jag ger upp i denna tråden i alla fall.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Bosa
Det är ju tur att vissa i den här tråden inte är säljare på Bilia iaf. Hur som helst så är det väl med Biliasäljare som andra yrkesutövare, finns bra och mindre bra sådana. Har själv inga personliga erfarenheter av just Bilia men av andra återförsäljare, det stället som jag upplevt ha trevligast och hjälpsammaste säljarna är faktiskt SAAB i Östersund. Iaf om man jämför med övriga bilhandlare i området jag besökt, Audi i samma by är enligt vad jag erfarit absolut sämst.

Sen så är jag väldigt nöjd med Volvosäljaren i byn där jag bor, kanske är därför jag köpt min tredje Volvo av honom. :)
av Volve
Det jag märkt med säljare på Bilia är att de gillar kunder som är beredda att släppa sin inbytesbil ca 20% under listpris (om den är nybilsskick och med få mil, annars hänvisas man till Blocket) samt betala 20% över listpris på den bil man tänkt köpa.

Tyvärr finns det alltför många kunder som tror att säljaren är en objektiv förmedlare, därav vissa säljares attityd. Skulle man börja diskutera priser el annat betraktas man som Persona Non Grata.

Men, oftast finns det inom 5-10mils avstånd en Volvohandlare som inte ingår i denna koncern, och där man kan få berättigad service...
Användarvisningsbild
av Loner
Grabbar, ta och sluta kasta paj på varandra nu, innan vi moderatorer/admin måste gå in och editera/radera inlägg bara för att det skrivs massa trams!

/L
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Bilsäljare är väl som alla andra säljare? De lever på att försöka sälja sin produkt efter bästa förmåga. En del är större stolpskott än andra, en del är mycket bra. Alla säljare är iaf övertygade om att deras produkt är bäst samt att du måste ha den. Om det sedan är TV-shopens nasare eller en med Volvo loggan på ryggen gör ingen större skillnad.... :wink: De säljare som är mest "normala" är nog också de som säljer mest. En tröst för säljarna är att den siste idioten är inte född ännu, och till den idioten kan man alltid sälja sin pryl..... :lol:

Det värsta är för oss kunder att hålla reda på alla fakta så att inte det bli vi som blir nästa "idiot" utan att vi får den varan vi vill ha till ett pris som vi uppfattar som prisvärt. Vilket inte innebär att gratis är gott för om inte säljaren tjänar något på det hela så finns det snart inte mycket utbud.....
Vad vill jag ha sagt med detta? Ingen aning men det kändes kul med ett inlägg som inte mynnade ut i personangrepp eller pajkastning.....
Sov Gott!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Gå in i Inställningar, My Car och sen f[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Biltema tändstift har jag inte bra erfarenhet[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]