NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
fjohan82 skrev:
knase skrev:jag gick enligt denna tabell:
http://www.bultcirkeltabell.se/
Det stämmer. ET46 är på bilar med mindre motorer.
Volvo har valt ET46 till sina 6" fälgar, ifrån 6,5 och uppåt är det ET52,5 som gäller.

.
Användarvisningsbild
av fjohan82
knase skrev:Vad har ni för erfarenhet av friktionsdäck? Är det något att ha eller är det dubbat som gäller?
Det beror helt på hur, var och när man kör. Jag har haft det på mina senaste bilar (andra uppsättningen på nuvanande bil) och det fungerar mkt bra för mig som bor och kör i Stockholmsregionen men som även turar neråt bl.a. Tyskland ibland. De som ligger på min bil nu är Nokian Hakka R2.
av knase
Detta är vad det står om däcken:
Fina Alu-Fälgar med friktionsdäck 205/55-16 Nokia m+s 5-6 mm Bultcirkel 5/108 et 52,5 nav 63,4 volvo originalfälgar, 3000 kr

Jag bor i Sandviken ett par mil utanför Gävle. Kör mest i stan, men det blir även en del resor på motorväg till Gävle, Stockholm och Linköping. Ca 1 gång per vinter åker vi upp till Funäsdalen.
av knase
Har hittat en uppsättning som suttit på en V70 2010. Säljaren visste inte mer än att det är 16 tum. Tror ni dessa kan passa? Volvo orginalfälg.

Om du inte gjort det redan så dränk spr[…]

har också haft dålig bemötande fr[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ar[…]

Injektorer

Klämmor, bultar och kopparbrickor kostar inte[…]