Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fraz skrev:Det som är viktigt är den RIKTIGA förbrukningen ... körs i 120-150km/h på motorvägen.
Om man kör så bryr man sig uppenbarligen inte om förbrukningen. Det är ju mycket effektivare att planera sin avfärd så att man inte behöver köra så, jämfört med att välja någon viss bil, för att få ner förbrukningen.

Om det nu verkligen är förbrukningen som är viktig.
Hmm ska du köra så snabbt på motorvägen då är nog S80 eller S60 mest optimal för dina körförhållanden och Diesel + manuell växellåda.
Tack för alla svar, tack..

Ska försöka svara er så gott jag kan.

Anledningen till att d ev blir en 12 månader gammal bil är att den kommer från Volvobil, sambon är volvoanställd på Torslanda och har tillgång till personalbil. Det finns både nytt MY16 och bilar från My14 MY15 i olika tjänstebils steg.

V40in är för liten och får inte dra tung husvagn så den går bort.
Jag har BE körkort och nästa vagn väger 1600kg , jag ligger i 90-100kmh med vagn bakom så bilen måste orka, därav liten slö motor = bort.

Vi har 2 barn och semesterpackning där av endas kombi som är intresant.

Vi har haft en V70II MY08 för 6 årsedan och trivdes med den, men V70II e ju till åren nu och fasas ju nu ut som modell-

Jag har bara åkt i en V60 någon enstaka gång.

Tycker om diesel karaktären, har själv en V70 D5 MY06 manuell. O har hafr flera volvo dieslar.

Anledningen till frökens motorvägstempo är att d e lite trafik dom tiderna hon kör och hon orkar inte med "slöfåckar" och V40 D4,an inbjuder till aktiv körning.. Kanske blir d lugnare i en svajig XC70? haha

Var lite nyfiken på nya T4an också men frågan är ju vad den drar i verkligheten?..

Så, kanske V60 D4 vea fwd är d som e mest rätt?!..

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]