Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fluppen
Jag har ett enormt irreterande ljud i min förardörr, det vibrerar i den när man kör på ojämn väg eller lirar lite högre på stereon, ljudet är typ vibrerande metall mot glas. Ljudet försvinner en stund när jag rullat ner rutan nån mm, men återkommer strax efter.

Jag tänkte riva ner dörren i helgen, men innan jag gör det vill jag bara kolla med er om nån har haft samma "mög" och vet var vibrationen kommer från ? Så slipper jag "felsöka" halva dagen (läs: banka med näven över hela dörren å lyssna :lol: )

Tack på förskott :D

// Filip
av Frigge
Ofta beror det på popnitarna till fönsterhissen. Känn på dom med fingret för att avgöra om någon av dom är lös.
Användarvisningsbild
av fluppen
Kanon ! TAck för tipset ! Sitter dom på skenan som lyfter rutan ?
av Frigge
Nej, dom håller fönsterhissmotorn.
av Mikael-71
Jag hade samma sympton och det var en popnit. En droppe superlim löste problemet på 2sekunder. Hade planerat att byta niten vid annat tillfälle men det har varit tyst i 2år. Den niten sitter synlig utan att jag behövde ta isär något. Är det den så avslöjar den sig ifall man ruskar på en öppen dörr.

Mikael
Användarvisningsbild
av fluppen
Tack grabbar...det underlättar.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]