Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjorn69
XC90_Executive skrev:Premium Sound är värt alla pengar! Har kört XC90 sedan början av juli men blir fortfarande imponerad av B&W varje gång jag kör! :-)-)

Ang specen så verkar den trevlig! :D som ovan skriver så lägg till Teknikpaket Pro!

Den jag kör nu är D5 och den går superfint, det jag saknar är lite mer kräm i maskineriet! :wink: Väntar på att få en T8 levererad så då löser det sig :D
Offtopic: Hur lång tid är det kvar tills du får din T8 och när beställde du den? Lite kul att veta hur leveranstiderna ser ut nu när årsmodell 2016 är slutsåld :mrgreen: . Borde ju vara 8-9 månader om de vanliga bilarna tar 5-6 månader att få
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Beställde i januari i år och först var leveransen satt till juli/augusti i år men blev ändrat till vecka 6 2016! :shock:

Har inte hört något mer om det på ett tag, så hoppas verkligen på vecka 6 nu!!
av rahmjan
hejsan på er har försökt byta glödstift på min volvo xc 90 skruvade loss den första med insprutning å hela grejen såg då att de jag hade sköpt var fel skruvade till baka hela grejen å på med srtömen å disel röret men nu vägara den starta vad gör man nu
av Amli
XC90_Executive skrev:Beställde i januari i år och först var leveransen satt till juli/augusti i år men blev ändrat till vecka 6 2016! :shock:

Har inte hört något mer om det på ett tag, så hoppas verkligen på vecka 6 nu!!
Jobbig väntan. Jag lider med dig.

Är det någon som har fått provköra T8 ännu? Bortsett från de förseriebilarna som testades av media i våras har jag inte sett eller läst något om T8. Är det först efter årsskiftet som de första börjar levereras?
Användarvisningsbild
av Rillee
rahmjan skrev:hejsan på er har försökt byta glödstift på min volvo xc 90 skruvade loss den första med insprutning å hela grejen såg då att de jag hade sköpt var fel skruvade till baka hela grejen å på med srtömen å disel röret men nu vägara den starta vad gör man nu
Skruvar du själv på din nya bil?
av Petróvitj
JohanO2 skrev: ...
Följande spec har jag fått för 762 215kr (6% rabatt):
http://www.clickredirect.com/mailimg/vo ... 0383fd.pdf
Leverans preliminärt: april/maj

Alla tips och råd uppskattas! :D
"Har hört att Premium Sound ska vara bortkastade pengar, någon som har erfarenhet?"
Om du ställer denna frågan så kan det bli bortkastade pengar, just det. B&W är inte något att satsa på kanske då.

"Påverkar 22-tums däcken komforten och ljudnivån för mycket (byta ner till 20-tum)?"
Påverkar, yep. Jag har valt 20-tum istället.

"Barnsjukdomar?"
Man rapporterar några enstaka i USA mest gällande mjukvaran men inte något som jag skulle bekräfta nu.

"Fungerar växellådan bra (hade problem med den på XC60)?"
Ja, den fungerar bra.

"Vi velar mellan Bursting Blå och Osmium Grå. Det lär nog ta ett litet tag att välja!"
Båda är fina färger. Jag har valt Osmium-714 för min Inscription och skulle välja Bursting Blå i R-design fallet.

"Annat som jag kan ändra/ta bort?"
+Ventilerad Nappaläder skulle jag rekommendera. Bara försiktigt med fläkt på sommaren.
+Rattvärme är en behaglig funktion men då är det icke R-design just nu.
+Ryggmassage skulle jag pröva. Varför inte? Den var inte tillgänglig då jag bestållde min bil.
-Kompass för innerbackspegel har jag inte sett något nytta av på min XC60. Bara stör för det mesta.
-Taklucka Panorama skulle jag bedöma en gång till om den verkligen behövs.

Annars din spec är ganska omfattande.
Lycka till!

/Alex
av prahna
JohanO2 skrev:P.g.a. nytt jobb så kommer frugan nu behöva en ny dieselbil för daglig pendling från sommaren, så därför har jag tänkt byta in XC60n mot en V70 eller V40 beroende på hur mycket pengar som återstår efter ett XC90n är beställd.
Därför är jag nu i behov av en stor bil som får plats med både barnvagn och två (snart tre) barn, efter ett antal dagar av jämförande så kom jag fram till att jag blir mest lockad av XC90.
Nu till det tråkiga: Tänkte beställa laddhybriden T8 men årsmodell 2016 är tydligen slutsåld = riktigt lång leveranstid. Så det blir en T6'a istället.
För att sticka ut lite så tänkte jag att jag väljer R-design, men jag och frugan är fortfarande inte överens om det blir Inscription eller R-design :lol:

Följande spec har jag fått för 762 215kr (6% rabatt):
http://www.clickredirect.com/mailimg/vo ... 0383fd.pdf
Leverans preliminärt: april/maj

Har hört att Premium Sound ska vara bortkastade pengar, någon som har erfarenhet?
Påverkar 22-tums däcken komforten och ljudnivån för mycket (byta ner till 20-tum)?
Barnsjukdomar? Fungerar växellådan bra (hade problem med den på XC60)?
Annat som jag kan ändra/ta bort? Budgeten är 770 000 kr men eftersom det inte är en T8 så vill jag helst hamna en bit under det priset. Frugan prioriterar utseende och funktion över "high-tech".

Alla tips och råd uppskattas! :D
Kollade specen i länken och jag tycker det ser kalasfint ut! Tror du kommer bli mycket nöjd.
av Davajn
2 månader längre leveranstid för T8 går att leva med. Jag skulle helt klart tänkt om lite i ditt bilköp om du nu verkligen vill ha en T8?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Amli skrev:Jobbig väntan. Jag lider med dig.

Är det någon som har fått provköra T8 ännu? Bortsett från de förseriebilarna som testades av media i våras har jag inte sett eller läst något om T8. Är det först efter årsskiftet som de första börjar levereras?

Det finns inga demobilar hos återförsäljarna. Vad jag hörde så kommer kundbilarna innan. Det hoppas jag verkligen :wink: Tror inte att någon kund i Sverige får innan årsskiftet.

Jag har kört T8. Den är magisk! Passar bilen otroligt bra! :-)-) Velar man mellan motorerna och provkör T8 så kommer man sluta vela sedan :wink:
Davajn skrev:2 månader längre leveranstid för T8 går att leva med. Jag skulle helt klart tänkt om lite i ditt bilköp om du nu verkligen vill ha en T8?
Inte en chans att det bara är 2 månader längre leverans för T8!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Brukar toppversionerna finnas som demobilar? Har aldrig sett en V8, T6 och liknande som provkörningsbil förutom i s60/v60 där någon T6a funnits.

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]