- mån 23 nov 2015, 12:23
Den givaren är till xenonljuset, ljuslängdsregleringen. Så bilen vet hur lastad den är.
Moderator: Moderatorer
Yaniz skrev:Nu har jag själv ingen erfarenhet av ämnet som diskuteras i denna tråd, men räcker det inte med att bara byta bussningen enligt nedanSom flera redan påpekat är det inte gummit i bussningen och slitaget på det som är problemet utan rost på höljet runt gummit. Bussningarna rostar sönder innan de är utslitna. Enligt den "verkare" på Upplands Motor som jag talat med är det helt avgörande var bilen körs: mycket körning på saltade vägar är förödande för dessa bussningar, i alla fall den version man monterade innan man som nu försöker kapsla in höljet runt gummit.
https://www.skruvat.se/Bussning-lankarm-P389763.aspx
Är det inte gummit i bussningen som slits av ålder och mekaniska rörelser, och som därmed leder till svajig bakvagn?
Rätta mig om jag har fel.
apersson850 skrev: ↑fre 06 mar 2020, 22:47 Efter 30000 mil har vi konstaterat att det ljud jag ibland hört, när jag passerat ojämnheter, beror på att även mina bussningar har gett upp. Men de höll ändå ganska länge.Det låter ju lovande de håller alltså längre med skyddskåperna,för gummina är väl samma som innan?
Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]
Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]