NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 780xlt
Är ny ägare till en beg V50 2.0D, årsmodell 2010.
Modell Kinetic eller vad de heter.

Det är Bluetooth i bilen.
Funkar utmärkt med telefonsamtal, men inte att streama ljud från telefonen.
Jag har sett några olika trådar om olika liknande problem.

Jag har ingen knapp med MODE på radiuon, utan jag har en som är AM/FM och en som är CD.
Är det en mjukvaruuppdatering som behövs av radion för att få detta att fungera, eller är det en fysisk komplettering/ombyggnad?

Hur stökigt är det att efterinstallera AUX/USB i facket mellan sätena?
Jag har inget där i nuläget, men det hade ju varit en väg att kunna sladdansluta telefonen för at strömma musik.
Dyrt?
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, att streama musik via blåtanden kom väl 2011 tror jag och går inte att lösa med mjukvara dessvärre.

Stökigt lär det vara att eftermontera AUX/USB. Det går men jag är osäker på om det går på en kinetic-utrustad = performance-stereo (om inget tillval i stereon gjorts vilket jag misstänker pga blåtanden?). Det är dock svindyrt om man vill ha Volvos egna prylar.
Den där adaptern har jag sett förut men aldrig sett någon som använt den. Oklart om det funkar.

Vad har du för stereopaket i bilen? När du startar bilen så ser du i stereodisplayen antingen:
1: En V50 enbart = Performance.
2: En V50 och texten High Performance = High Performance.
3: En V50 och texten Premium Sound = Premium.
av 780xlt
Då är det enbart performance (det är en bild på bil utan text i display.

Jag trodde dock inte att performance fanns med Bluetooth, men bevisligen.

I nuläget kör jag med FM-sändare till mobil för att få ljudet i högtalarna, men vill gärna teknikutveckla det.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
780xlt skrev:Då är det enbart performance (det är en bild på bil utan text i display.

Jag trodde dock inte att performance fanns med Bluetooth, men bevisligen.

I nuläget kör jag med FM-sändare till mobil för att få ljudet i högtalarna, men vill gärna teknikutveckla det.

Det är inga problem alls att montera volvos sats, finns utförliga anvisningar. Men man måste till volvo och ladda mjukvara hursomhelst. Monterade i min 09a med preformance stereon, fungerade klockrent.

Problemet är priset på delarna, räkna på säkert 5000:- för delar.

Jag hade tur och köpte komplett kitt på blocket, men det blev dyrt ändå:
Kitt med låda, optisk sladd mellan stereo och låda + usb och ipod kabel 2000:-
Mjukvara: 730:-

Från en lekman: Går inte bromsar p&ar[…]

Injektorer

Klämmor, bultar och kopparbrickor kostar inte[…]

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]