Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
hittade detta i böckerna, om du inte har plockat bort nåt från fläkten så saknar du nåt där, ska sitta som en kåpa
där den andra delen på slangen ansluter, om du inte har den slangen som sitter under kupé filtret så borde du ha en som sitter
under fläkten, bilden är på en V70 2001 AC system
Bilagor
slang.jpg
slang.jpg (143.4 KiB) Visad 433 gånger
av Antonse
Min far har pratat med verkstaden och jag har bara lite kort fått höra att jag ska ta bort sidopanelen jämte växelspaken så ska jag se slangen där, dom hade dock svårt att tro att den skulle hoppa loss igen men hag tror fortfarande på de, ska försöka plocka bort den när jag kommer hem , har dock inte en aning om hur den sitter fast
av Antonse
Slangen jag har sökt verkar inte vara problemet.
Så nu är jag tacksam för alla tips på vad jag kan kolla här näst. Har hört att det ofta är rutan som läcker in men de känns som en svårt sak att kolla.
Hur kommer jag åt för att göra rent dräneringen?
av ThunderAce
dräneringen till framruta, se bild högre upp, allt det som är under huven, plastdelen som sitter under torkararmar ska bort
där kommer du åt dräneringen under, där kommer du även se friskluftintaget på vänster sida av bilen sett framifrån
av ThunderAce
du får ta tag i torkararmen och försiktig bryta lossa den, håll emot där den sitter infäst och i en roterande rörelse
drar du där pilen visar, mina satt rätt hårt när jag skulle ha bort de vid ett tillfälle
Bilagor
torkare.jpg
torkare.jpg (71.3 KiB) Visad 403 gånger
av ThomasEriksson
Antonse skrev:Skulle ha bort mina torkare igår men dom satt för hårt så får ge de ett nytt försök snart igen.
Rekommenderar en avdragare till vindrutetorkarna. Satt som sten för mig med.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]