NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knase
Hej!

Jag köpte precis min första volvo i förrgår och har därför reggat mig här på forumet :)

Det blev en faceliftad c30 D5 med R-Design från 2010 med 9000mil på mätaren.
Efter att kört BMW, Audi och Volkswagen i många år, kände jag att det var dags att testa Volvo :)
Finns det något jag bör tänka på med denna modell och motor som det ofta blir problem med?
Användarvisningsbild
av P210
Grattis till Volvon, har en V50 D5 av samma årsmodell som inköptes vid samma miltal, har nu gått 16500mil utan några problem!
Finns inga direkta fel på D5:orna numera, tidigare årsmodeller hade problem med att AC kompressorer kunde skära ihop och att multiremmen då trasslade in sig i kamremmen med motorhaveri som följd, men har för mig att det åtgärdades -09 då den tredje generationens D5:or kom.
Manuell eller automat, utrustningsnivå, nu vill vi se bilder!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja utan bilder har det inte hänt :wink: Och självklart, välkommen
av knase
Trevligt att höra! Tycker D5an är fantastiskt trevlig, stark som tusan och har ett trevligt orrande ljud! Hur gör jag för att lägga upp bilder på forumet? :)
av knase
Den är manuell med utrustning som helskinn, blåtand, 2zons climat, parksensor, regnsensor, dieselvärmare med tidur, farthållare m.m
Användarvisningsbild
av Micce1980
knase skrev:Trevligt att höra! Tycker D5an är fantastiskt trevlig, stark som tusan och har ett trevligt orrande ljud! Hur gör jag för att lägga upp bilder på forumet? :)
Antingen via forumbilder.se eller citera ett inlägg, ta bort texten och tryck på ladda upp en bilaga, finns under rutan du skriver i till vänster, bredvid alternativ

Bromsarna är en mjukvarudetalj fler tillverka[…]

Tack för tips Minnesfragmenten kommer sak[…]

Bokat service såhär en månad i f&[…]

Bränslet sjunker tillbaka till tanken efter 2[…]