Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kan ju vara så att du inte dragit åt oljeingången tillräckligt också, eller oljereturen på turbon(eller rent av glömt packningen kanske? :P ).
Som sagt så skulle det ju vara enklare att se om du tog bort värmeplåten :P

Men av bilderna att dömma så ser det inte ut som det är oljereturen som läcker - den ser ju tämligen ren ut nere vid blocket. Det är ju inget tryck i returen(enbart självfall), så det "kan" inte spruta ut olja så den träffar drivaxeln osv.

Och ja som sagt, det finns ju iaf en fördel med oljeläckage :P
Torkade bort all olja som hade läckt ut igår och sen gick jag på med bromsrengörning för att få bort allt och efter det så fick bilen stå på tomgång och gå en bra stund samt att jag har gasat lite då och då men nä nu kommer det inte ut alls någon olja :shock: trodde att jag skulle se vart det kom ifrån efter som det var så mycket igår som hade läckt ut. Får ta en liten tur och se ifall det är när man kör som den trycker ur sig oljan.
Då var det fixat det var o-ringen som var boven, när jag släppte på dom två skruven uppe vid turbon som håller röret på plats och sedan tog ut röret kom o-ringen ut i tre delar :shock: så en ny o-ring som jag monterade på röret denna gången. Tryckt allt på plats och allt funkade klockrent har kört ungefär två mil och nu läcker det inget mer :D.

Nu är det bara vinter däcken som ska på men efter som att det kommer bli mildgrader här igen imorgon och en bit framöver så får dom vänta någon vecka innan dom åker på.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 252
Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?

B30f var med kat från fabrik om jag minns re[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012