Moderator: Moderatorer

Fixat något jag länge drömt om, blå mätare i min S60! Operationen gick bra och resultatet talar för sig själv. Ett lyft för hela cockpiten för en som spenderar mycket tid bakom denna ratt.
IMG_20151121_183335507.jpg
IMG_20151121_183335507.jpg (1.06 MiB) Visad 418 gånger
SvenB skrev:
GT-mannen skrev:Ställt av bilen, tre veckor senare än vanligt. Kommer dock inte att få tillbaka några pengar vare sig på fordonsskatten eller försäkringen. Orsaken är att bilen är skattebefriad till den sista augusti nästa år och att jag har gratis försäkring fram till sista februari nästa år.

/Håkan
Varför "ställa av" den" då :?:
Har inga vinterdäck (sålde dom till en kompis för några veckor sedan för jag var i behov av pengar) och sedan har jag inget behov av att köra bil vintertid. Dessutom sparar jag in soppapengarna på att låta den vara avställd. Skulle jag behöva använda bil lånar jag morsans eller brorsans.

/Håkan
GT-mannen skrev:
SvenB skrev:
GT-mannen skrev:Ställt av bilen, tre veckor senare än vanligt. Kommer dock inte att få tillbaka några pengar vare sig på fordonsskatten eller försäkringen. Orsaken är att bilen är skattebefriad till den sista augusti nästa år och att jag har gratis försäkring fram till sista februari nästa år.

/Håkan
Varför "ställa av" den" då :?:
Har inga vinterdäck (sålde dom till en kompis för några veckor sedan för jag var i behov av pengar) och sedan har jag inget behov av att köra bil vintertid. Dessutom sparar jag in soppapengarna på att låta den vara avställd. Skulle jag behöva använda bil lånar jag morsans eller brorsans.

/Håkan
Tror han menade varför du ställer av den, när både försäkring o skatt är gratis, det fyller ju ingen större funktion. Det räcker ju att inte använda bilen bara.
Användarvisningsbild
av SvenB
Bilnörden skrev: Tror han menade varför du ställer av den, när både försäkring o skatt är gratis, det fyller ju ingen större funktion. Det räcker ju att inte använda bilen bara.
Precis så menade jag.
TreVolvos skrev:NHansson: Riktigt läckert med blå mätartavlor :-)-) Jag vill också ha det i min V50!
Tackar! Ja det är stor skillnad jämfört med orginal gråa med den tunna kromringen. Du får väl önska dig ett set av tomten? 8)
Tyvärr inga bilder, men frugan knuffade till en gris igår kväll så det blev nytt glas på lyktan höger och ny blinkers. Nu får man ju titta till vänster oxå då de är repiga o spruckna. Bil: V70 glt 1998.

O grisen då? Tja, den sprang vidare och såg glad ut. Och lugn, polis o jägare inkopplad.
Gett henne lite ny dricka, en full tank bensin :( Svårt att motivera att tanka etanol längre när det bara skiljer en krona ungefär.

Å andra sidan är det ju kul att se "beräknad sträcka" öka istället för att minska. 850 km till tom tank när jag stannade (lite optimistisk, jag vet), istället för 550-600 km >_>
Tankat fullt, fyllt på spolarvätska, utvändig tvätt, polering av lacken, svärta till däck och andra utvändiga svarta detaljer samt klädseltvätt. :-)-)
  • 1
  • 464
  • 465
  • 466
  • 467
  • 468
  • 1912

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]