Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lennart lundberg
Hej!

Varför inte original? ??:-/
Min originalljuddämpare håller fortfarande S80 -05 med 14 000 mil. :lol:
Oftast är originalet dyrare men håller betydligt längre/bättre än pirat oavsett del. :wink:
Som ett tips av egen erfarenhet. :idea:

Lennart (D)
av volvov702002
Ja det är ett altenativ sen näste gång, dock hört original numera inte är lika bra som det va förr, utan håller kanske 3, 4 år , men vet ej hur det ligger till med den saken i verkligheten, men där är det en enda komplett enhet , original är inte skarvad eller ?
av lennart lundberg
Hej igen!

Det skulle inte förvåna mig om originalet på bilen är av bättre material än originalet över disk hos Bilia. ??:-/
Originaldel? = Piratdel?
”Original” dämparen finns att köpa som lös del på Bilia. Fanns år 2011
Man får kapa röret in till dämparen om originalet finns kvar på bilen.
Hade en Merca med samma problem.
Originalet på bilen var av tjockare material än eftermarknadsdelen hos Philipsson då Philipsson fanns.

Lennart
av Andis
2004 med 26500 mil och original avgassystem fortfarande. (kör oftast längre sträckor eller långstund i köigt Stockholm om det kan påverka livslängden att det hinner torka ur ordentligt?)
av volvov702002
Andis skrev:2004 med 26500 mil och original avgassystem fortfarande. (kör oftast längre sträckor eller långstund i köigt Stockholm om det kan påverka livslängden att det hinner torka ur ordentligt?)
kan vara så, eller att kvaliten verkligen va bättre förr !!?

Har en volvo 850 -95 21000 mil där originalsystemet sitter på, endast bytt bakre upphängningen som är standard att den rostar sönder...samma hjullager , aldrig bytt , både hjullager och avgas fått byta på v70n som gått halva dom milen.
av kniifen
Köpte min bakre ljuddämpare på skruvat.se med och den höll inte mer än 3 år den med. Blev biltema för runt 500kr nu. Har kvar orginal mellan dämpare än och den ser fräsch ut än. Men den har ju blivit rostskyddad med motorolja då min packning till turbon var slut

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]