Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Mitt är förnyat senaste gången 2012.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är för gammalt.. Tror det var 2013 det nya kom. Så du får väl hålla dig i två år till.
Användarvisningsbild
av SvenB
Två år? Jag får inget nytt förrän 2022. :|
Användarvisningsbild
av MartinS
Hur lyckas du ha kort med tunga behörigheter som håller tio år, eller var det kanske så innan 2013? Mitt skall förnyas var 5:e år. Ögonkontroll och läkarintyg från och med man är 45.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag måste kolla. Jo jag fick 10 år även senaste gången. Så här står det i Körkortsortalen:
"Körkort för buss eller lastbil som förnyas efter den 19 januari 2013 kommer därefter att behöva förnyas vart femte år (jämfört med tidigare vart tionde år)."
Användarvisningsbild
av MartinS
Så var det alltså...

Var femte år är rätt ofta tycker jag, speciellt för en som mig som bara har det för att det är bra i bland, och inte behöver det i jobbet.
Användarvisningsbild
av crumpets
Hur funkar förnyandet förresten?
Tog mitt D-kort 2012 så nu är alla tunga kort satta att förnyas 2022. Är det uppkörning eller måste jag bara betala lite och göra en synundersökning eller nåt sånt?
av PerreS
crumpets skrev:Hur funkar förnyandet förresten?
Tog mitt D-kort 2012 så nu är alla tunga kort satta att förnyas 2022. Är det uppkörning eller måste jag bara betala lite och göra en synundersökning eller nåt sånt?
Före fyllda 45 är det bara nytt foto vid förnyelse. När man fyller 45 ska man genomgå läkarundersökning och skicka in godkänt läkarintyg för förnyelse, tillsammans med nytt foto.
Användarvisningsbild
av MartinS
Upp till 45 är det synkontroll vid förnyelse, efter 45 synkontroll och läkarundersökning.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]