Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
Var i går ute på en långtur. Hela resan bort var i konstant regn men när vi skulle hem så var det klart med våt vägbana.
Körde totalt lite över 60 mil.
Men sista 10 mil så la automatiken av.
Fick upp meddelande att den var tillfälligt ur funktion.

Min fundering är om det berodde på smuts o i så fall, exakt var sitter givaren till den funktionen? Eller ska jag behöva ringa handlaren o börja prata garanti?

När jag ändå är igång.
Har en V60 Summon BE Pro.
Sitter ett gäng givare i vindrutan där jag vet att regnsensorn är en av dem. Sedan sitter det en klump i fronten. Någon som har lust att skriva en roman om de funktioner som regleras vart?

Känner att tekniken tagit över. Men det var rätt gott att ligga på farthållare, konstant i 30 mil utan att varken behöva sakta in eller blända av själv :)
Ps. Saknar min V50, ingenting.
Användarvisningsbild
av Perra83
Kolla instruktionsboken på orsakerna till varför den kan bli tillfälligt ur funktion.
Regn på sensorn borde inte va något problem så länge du har torkarna igång.
Användarvisningsbild
av mange69
Det händer mig ganska ofta att helljusautomatiken lägger av för mig då det regnar måttligt eller mer. Sensorn sitter i vindrutan bakom backspegeln. Torkarna hinner nog inte med om rutan dessutom är lite smutsigt. Denna tid på säsongen är den värsta.
av Provocative77
mange69 skrev:Det händer mig ganska ofta att helljusautomatiken lägger av för mig då det regnar måttligt eller mer. Sensorn sitter i vindrutan bakom backspegeln. Torkarna hinner nog inte med om rutan dessutom är lite smutsigt. Denna tid på säsongen är den värsta.
Fler som känner samma sak?
Har nu hänt mig fyra gånger o känner inte för att börja skrika, garanti, för en störning som ev är vanlig.
Användarvisningsbild
av leiwi
Är inne på min andra bil med helljusautomatik och har inte upplevt det som beskrivs ovan , dock har medelandet "Radar blockerad" kommit upp vid ett par tillfälle men mycket kraftigt regn, och det är ju ett annat system :D
av Kluster
Funkar bra trots dåligt väder med torkare igång!
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]

Vad är den värd?

Finns nog en särskild sida på forumet f[…]