Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AramisKD
MartinS skrev:Jag har lite ångest över att jag beställt en D2 (privatköp), men som du säger är den faktiskt helt okej när man kör den, den är förvånansvärt pigg. Jag fick med fri service och försäkringen ligger på cirka 200kr per månad.
Nu vet jag inte hur dina behov ser ut och så men jag blev riktigt förvånad för jag tycker den är riktigt skön när man gasar på och vill axa upp ganska fort på tvåan, trean osv. Personligen kräver jag ingenting mer då jag inte tänkte åka runt och racea. Men den är pigg och jag tycker man blir lite lurad av "120hk". När man hör antal hk så tänker man fan vad slö den måste vara, men det är den verkligen inte.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är över 100 man märker att den bara hsr 120hk. Upp dit är den helt ok tyxker jag, över 100 duger den, men den är långt ifrån pigg i dom hastigheterna.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men du jämför kanske med din T6:a, då är det förståeligt. Men du har väl köpt V 40 som pendlarbil, då är väl den låga bränsleförbrukningen att föredra. Om du vill ha "kul" en dag, ta andra bilen. :D
av john.h
AramisKD skrev:Jag fick följande:

Volvo V40 D2 Momentum med Your Momentumpaketet.

Digitalt Kombiinstrument
Parkeringshjälp Bak
Spider Diamond Cut 17" fälgar
Mörkt tonade rutor i bakdörrar och runt lastutrymme
Vinterdäck

Fick betala 3800:-/mån för detta inkl. service, försäkring etc.

I efterhand så borde jag köpt vinterdäck själv då de går på runt 12.000:- Men men.

Känns ändå som ett bra pris faktiskt.

Jag var runt på flera olika bilfirmor och begärde offerter, till slut blev det bilia.
För min v40 D2 R-design(vit) får jag ge 3960.
Som extrautrustning valde jag teknikpaket,lastpaket,VOC, läderklädsel, stänkskydd b&f, vinterdäck och höjde miltalet till 2000mil/år.
Beställde i oktober och preliminär leverans är vecka 1-2(orka liksom...)
av AramisKD
john.h skrev:

Digitalt Kombiinstrument
Parkeringshjälp Bak
Vinterdäck

I efterhand så borde jag köpt vinterdäck själv då de går på runt 12.000:- Men men.

Jag var runt på flera olika bilfirmor och begärde offerter, till slut blev det bilia.
Som extrautrustning valde jag teknikpaket,lastpaket,VOC, läderklädsel, stänkskydd b&f, vinterdäck och höjde miltalet till 2000mil/år.

Det var fint pris du fick! Jag kollade R-design så fick jag det för 4300:-. Intressant ändå att det skiljer en hel del i priser runtom i landet och återförsäljare. Jag hade som princip dock att max 4000:-/mån ska det kosta så då tog jag det jag tog :)

EDIT: En fråga. Det som står "garanterat restvärde". Får jag köpa bilen för det priset sen? Eller köper jag den för det pris dom värderar den till?
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag är inte säker du får köpa den överhuvudtaget.
av NightlyVega
AramisKD skrev:
john.h skrev:

Digitalt Kombiinstrument
Parkeringshjälp Bak
Vinterdäck

Det var fint pris du fick! Jag kollade R-design så fick jag det för 4300:-. Intressant ändå att det skiljer en hel del i priser runtom i landet och återförsäljare. Jag hade som princip dock att max 4000:-/mån ska det kosta så då tog jag det jag tog :)

EDIT: En fråga. Det som står "garanterat restvärde". Får jag köpa bilen för det priset sen? Eller köper jag den för det pris dom värderar den till?

Garanterat rästvärde så får du inte köpa ut den efter. då går den direkt till begagnathallen.
det sa min säljare iaf. har du rörligt så kan du få köpa ut den.
av AramisKD
Är ni säkra på detta? Överallt man kollar så står det garanterat restvärde är priset man kan få köpa loss bilen för. Då kan man tjäna på det om man säljer den dyrare osv. Från Wikipedia hittar man detta: "Garanterat restvärde används oftast som benämning inom leasingavtal och innebär den kvarvarande skulden efter att leasingtiden gått ut. Garanterat restvärde är således det maximala belopp som leasetagaren kan bli skyldig att betala vid förvärv av objektet vid leasingperiodens slut."
av NightlyVega
AramisKD skrev:Är ni säkra på detta? Överallt man kollar så står det garanterat restvärde är priset man kan få köpa loss bilen för. Då kan man tjäna på det om man säljer den dyrare osv. Från Wikipedia hittar man detta: "Garanterat restvärde används oftast som benämning inom leasingavtal och innebär den kvarvarande skulden efter att leasingtiden gått ut. Garanterat restvärde är således det maximala belopp som leasetagaren kan bli skyldig att betala vid förvärv av objektet vid leasingperiodens slut."
Kan bara refera det min säljare sa och det var "garanterat restvärde betyder att bilen åker direkt till vår begagnathall och säljs för 20-30.000kr mer än restvärdet".
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej inte säker, som jag skrev, men det är skillnad på företagsleasing och privatleasing. Företagsleasing får du "köpa loss" bilen, men jag är som sagt inte säker på om du får göra det på privatleasing.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]