Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo, det är sant. Det har i tråden dock hänvisats till bilder från bildemonteringar som visar hela bärarmen, därav min reaktion. Det lär väl inte vara någon som är intresserad av att köpa begagnade bussningar som nya kostar några hundralappar.
Precis, det är ju inte bussningen som kostar, det är ju jobbet.

Har man rätt pressverktyg går det väl iofs ganska smidigt.
MartinS skrev:Precis, det är ju inte bussningen som kostar, det är ju jobbet.
Beror ju lite på var du köper dem. Hos en Volvo ÅF får du betala runt tusenlappen per styck.
JE Jr skrev:Ja jag har aldrig sett en bild på en sliten bussning som varit urpressad, så jag länkade till en länkarm med dålig bussning på Bildelsbasen, så ni kunde se hur de ser ut, men var kanske lite otydlig... :)
Jag tänkte att det var det du ville visa med länken. Är ju nästan underförstått att ingen byter en dålig bussning mot en Beg.
andersuw skrev:Beror ju lite på var du köper dem. Hos en Volvo ÅF får du betala runt tusenlappen per styck.
Tänkte just säga nej men jag betalade visst 2200 kr för två bussningar, Volvo-verkstad, och 1500 kr för arbetet. Trodde merparten av kostnaden var arbetet men tydligen inte. Kanske man ska börja tillhandahålla delarna vid verkstadsjobb själv lite oftare...
Går att få de för runt 600-900 per par på nätet. Viktigt att det blir rätt dock, den vänstra bussningen ska ha ett extra fäste för avgassystemet på våra bilar. Dessutom bör man köpa "servicesatsen" på volvo, vilken innehåller 4st ringar som tätar/skyddar kanten på bussningen. Annars står man där snart igen. Samma servicesats nymonteras sedan nåt år tillbaka. (-13 kanske)
Slama skrev:
JE Jr skrev:Ja jag har aldrig sett en bild på en sliten bussning som varit urpressad, så jag länkade till en länkarm med dålig bussning på Bildelsbasen, så ni kunde se hur de ser ut, men var kanske lite otydlig... :)
Jag tänkte att det var det du ville visa med länken. Är ju nästan underförstått att ingen byter en dålig bussning mot en Beg.
Nej, men någon kan få för sig att hela bärarmen ska bytas (läs: jag). Sedan kan man ju alltid som komplement länka till en bild på ny bussning för att tydliggöra vad som skall bytas och därmed undvika eventuella missförstånd. Men måhända är det bara jag som har otillräcklig kunskap i ämnet här på forumet ;-//
TommyP86 skrev:Går att få de för runt 600-900 per par på nätet. Viktigt att det blir rätt dock, den vänstra bussningen ska ha ett extra fäste för avgassystemet på våra bilar. Dessutom bör man köpa "servicesatsen" på volvo, vilken innehåller 4st ringar som tätar/skyddar kanten på bussningen. Annars står man där snart igen. Samma servicesats nymonteras sedan nåt år tillbaka. (-13 kanske)
Fäster avgassystemet i bussningen?

Du menar inte länkarmen nu?
Men det låter ju också knepigt att fästa avgassystemet i något som rör sig?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]

webasto doserpump v70n 07

Hej. Doserpumpen till dieselvärmaren gick s&[…]

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]