...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Fast det är ju bara en av de egenskaper som en övervakningskamera ska ha för att klassas som övervakningskamera. Så även om man skulle tolka det som automatisk så är det t.ex inte fast monterad för att övervaka en specifik plats.
Vad begreppet "fast monterad" faktiskt betyder tvista de lärde om :)
Om jag fattat rätt kan en drone räknas som fast monterad...
Övervakning och övervakning.
Det är väl inte det som är meningen med en dashcam.
Om du har en mobil liggande I fönstret som kan spela in är det väl inte övervakning heller.
Vem sager att dashcamen är igång?
jwiss skrev:
joel80 skrev:Fast det är ju bara en av de egenskaper som en övervakningskamera ska ha för att klassas som övervakningskamera. Så även om man skulle tolka det som automatisk så är det t.ex inte fast monterad för att övervaka en specifik plats.
Vad begreppet "fast monterad" faktiskt betyder tvista de lärde om :)
Om jag fattat rätt kan en drone räknas som fast monterad...
Fast där har ju Datainspektionen förlorat ett mål i Förvaltningsrätten också.. (Men överklagat...) Så i nuläget är det inte så att en "drönare" räknas som fast monterad i allafall...

jwiss
Ingen av dom typ 4 olika kameror jag haft har haft rörelsesensor-filmning. Batterierna som finns i kamerorna är typ enbart för att den ska hinna spara ner sista filen när man stänger av bilen. Hade en kamera som kunde spela in upp till 3 minuter efter man stängt av bilen. Det var bra/praktiskt, men en sån funktion skulle kunna ifrågasättas gissar jag.
Det kommer sluta med att vi får göra om kamerorna så att man "sätter upp" den fär varje gång eller slår på och av dem manuellt. Det känns som att det kommer vara svårt att få en lag som inte inkräktar på yttrandefrihetslagen och samtidigt spärrar all möjlighet att filma från bil.
Det är på gång!! Har varit så mycket på senaste.. mycket jobb.. en kamera pajade så jag har fått köpa en ny.. sen var det ny bil så har varit tvungen att installera om dom. :D

Men det är på g... om jag får lite tid över kanske jag hinner få upp den till imorrn kväll.
Får spara lite popcorn till imorgon då :) Vilken kamera har gått sönder?
Blackvue DR600GW-kameran.. Den hade småkrånglat i några veckor o blev värre o värre.. Den typ stängde av inspelningen.. Gav korrupta filer och hängde sig. Fick tillbaka pengarna för den på webbhallen. Köpte för mindre än ett år sen... Nu köpt en DR650GW 1CH.
  • 1
  • 271
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 356

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]