Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
Har en akut fråga ang. mellanröret till v70n

Köpte från skruvat 3 år sedan mellanrör och bakre ljuddämpare... Men nu är mellanröret strax innan bakre ljuddämparn mjuk som ost i solsken, och låter inge vackert när man ute och kör.

så måste köpa och byta innan helgen

Så vad har ni för erfarenheter av mekonomens , Meca ( antar det samma som mekonomen ) , samt biltemas ?

Priset skiljer drygt 1000 lapp mellan biltema och mekonomen...vad har ni för erfarenheter med hållbarhet främst !?
Användarvisningsbild
av Nexus
Mellan Mekonomen och Biltema hade jag valt Biltema. Samma skit bara priset som skiljer :wink:
Rostfritt hade jag satsat på om du ska behålla bilen. :-)-)
av volvov702002
Ja, jag har kollat på altenativa lösningar och givetvis rostfritt.

Men har bilen som vardagsbil så den får gärna vara tyst , och av erfarenhet av hålet som finns där nu så blir det som en resonanslåda att ha kombi, och dom altenativa systemen har hälften så stora slutljuddämpare som original och jag är säker på att det har en påverkan i ljudnivån att ha den större dämpare, dessutom verkar den vara i bra skick ännu.
av gälleryd
mekonomen äger meca......
Användarvisningsbild
av frasse4
volvofantast skrev:http://www.rakaror.o.se/avgassystem_prislista.html
Här kanske
+1 på denna.

Har du turbo eller sugis, för turbon dämpar ganska mycket i sig...
av volvov702002
det blev biltema , en snabb och akut åtgärd , sen om jag va dumsnål och inte köpte mekonomens för tusenlapp dyrare när dom hade röret på lager, ja det återstår att se hur länge deta röret håller, mitt senast mellanrör va från skruvat och höll knappt tre år innan det blev mjukt som smör precis i svängen innan bakre ljuddämpare.
Näste gång det blir hål oavsett bakre ljuddämpare eller nån annan del så får det bli rostfritt , sen om man ska köpa standardsystem eller sportsystem som visserligen verkar vara lite dyrare , återstår att se sedan. ja,bilen är en vanlig sugis 170hk.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]