Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ronnye
Har en V70 drivE -2012 med 1,6 dieseln, powershift låda och den är i taxiversion. Grejen är att start/stop inte vill vara med. Säger batteriet laddas hela tiden. Har provat ladda båda batterierna och även att koppla ur batterisensorn i ett par minuter för att få till en reset på systemet.

Vad göra?

Min mekare verkar inte heller kunna komma på vad som är fel trots ivrigt letande i all dokumentation som han hittat. Har hört ett rykte om att start/stop är urkopplad på taxiversionen. Men stämmer det? Och hur är det gjort i så fall?

Nån som lyckats lösa liknande problem?
av Daniel73
Är batterierna ok då?

Det kan vara dags för byte om det är originLbatterier
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ronnye skrev:Vad göra?
Kör vidare och se glad ut. 1.6an drar väl 4 deciliter i timmen på tomgång (min D5a drar 6 dl)) så det blir ju lätt så att du kan stå på tomgång 1 några tusen timmar för samma kostnad som det kostar o fixa problemet.

Och vem står väl på tomgång i +1000 timmar ?
av ronnye
Jo batterierna verkar ok och bilen går kanon i övrigt. Tills vidare kör jag vidare med ett leende på läpparna och låtsas som att inget hänt :)

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]