Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GustafSmåland
Snacka om lyxproblem med bil, men jag begriper faktiskt inte vilket simkort jag ska sätta i voc modemet eller ens hur jag ska göra det. Jag prövade med ett micro idag och det bara ramlade i. Jag fick skaka ur det. Finns det någon kinesisk göteborgare eller annan som vet hur jag ska göra och vilken size på kort det ska vara?
av pontudlac
Kopte nyligen en XC90 (bor i London) och har anvant min telefon (via bluetooth) for uppkoppling vilket verkar fungera utmarkt. Finns det konkreta fordelar med att satta in ett SIM i bilens inbyggda modem? Tacksam for svar..
Användarvisningsbild
av Rillee
Det inbyggda har nog bättre täckning eftersom den har antenn på utsidan
av GustafSmåland
Jag har skickat i ett simkort nu, i rätt storlek, och jag upplever rejäl skillnad på täckning. Sen är det smidigt också, att inte fippla med telefonen med blåtand eller dela wifi.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vilken storlek var det nu då!? :lol:

Finns det billiga abonnemang lämpade för bilar eller måste man ha ett "vanligt" för flera hundra kr/mån med några GB surf?
Tvilling abonnemang blir det kaos om sambon har bilen och jag är på jobbet och surfar eller hur går det till?
av GustafSmåland
Minisim är det som gäller, vilket då märkligt nog är det största förutom det gigantiska 90-tals kortet på 5 cm.

Jag har ett gemensamt Telia-abonnemang för hela familjen. Till det har jag har lagt till en surfanslutning för 49kr i månaden till bilen. Då används samma surfpott för hela abonnemanget (en padda, två mobiler och nu då bilen). Och man kan surfa samtidigt med olika mobiler och plattor som är kopplade till potten. Det är Telia så det är säkert alldeles för dyrt, men det är smidigt med bara ett abonnemang och en faktura.
Användarvisningsbild
av Perra83
Tackar!!

Vi använder Halebop. Förr Telia. Ska kolla upp möjligheterna. Skulle va skönt att slippa dela ut surf från mobilen. Vill bara kunna hoppa in och köra och mobilen ansluts som vanligt till handsfreen.
Användarvisningsbild
av Perra83
39kr/mån för ett extra surfsimkort till Halebop kopplat till mitt Rubbet abonnemang. Tusan så smidigt, köper ett direkt!
av GustafSmåland
Lite kul med wifi i bilen också. Nu ska jag bara lista ut hur jag ändrar lösenord också. Bra bil det här måste jag säga, man blir nästan lite mallig.
Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]