Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gooose skrev:Ja ja men du fattade vad jag menade och det var huvudsaken ;-//
Tycker personligen att denna funktion är fruktansvärt störande plingar i tid och otid spec om man kör i på vägar där det har målats streck kors o tvärs för att en tid leda trafiken åt vänster sedan några veckor senare rakt fram för att åter ändras år höger där kan denna funktion få spatt

Men ordet Fot gängare :-O) Hur tänkte man där låter som något helt annat

Men men det finns mycket utr på ett järnspett (Volvo)

//Goose
Fotgängare heter det ;-)
Hej!

Vad är det för dimesion på oljepluggen? Ringnyckel?
Jag har fått pris på servicen, då ingår även uppdatering mjukvara. Vad innebär denna uppdatering? Jag tänkte göra servicen själv, vad medför utebliven uppdatering om jag servar själv?

/ Jim
jimjim skrev:Hej!

Jag har fått pris på servicen, då ingår även uppdatering mjukvara. Vad innebär denna uppdatering? Jag tänkte göra servicen själv, vad medför utebliven uppdatering om jag servar själv?

/ Jim

Ingen som kan hjälpa mig?
jimjim skrev:
jimjim skrev:Hej!

/ Jim

Ingen som kan hjälpa mig?
Tror de är 19mm på pluggen. Sen lär du ha torx t25 för att ta ner skyddskåpan under för att komma åt. Oljefiltret har storlek 27mm tror jag eller om de var över 30. Ska serva min nån dag framöver. Kör bara 1000mil på oljan.
Eftersom Volvo fortfarande utvecklar mjukvara till de flesta bilarna som rullar idag så bör man lämna in
för att allt ska uppdateras (tycker jag), brukar åka förbi varje år och meken får kika på datorn, poppar det upp
mjukvaruppgradering som Volvo skickar ut och ska bara uppgraderas vid nästa tillfälle så lämnar jag in bilen
de mindre service, oljebyte/filter, kupéfilter kan man alltid byta själv.

sen får man väl tänka på vad som händer om man gör fel service på bilar med nybilsgaranti kvar.
utför man de på verkstad så kan man ju bara åka tillbaka om nåt händer.
Är det samma procedur att göra dessa moment på en V70II -08 2.5 etanol?
Är byte av generatorrem och spännrulle något unikt för dieselbilar?

Jag har ringt 4 st verkstäder och ingen nämnde något om byte av nån rem (12000 mil). Däremot byte tändstift som inte var med här... Prisuppgifterna jag fick var mellan 6000-8700kr (södra sthlm) så funderar på att börja göra en del själv framöver om inte materialet är för dyrt.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]