Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Samma för mig igår ... Hade problem stora delar av dagen igår. Klagade på fel lösen/användare i vanlig ordning. Sent i går kväll stod det istället att tjänsten var stängd pga uppdateringar. Börjar bli dags att få förlängt abonnemang efter allt strul...
Användarvisningsbild
av sthlm
Har inte upplevt de problemen ni nämner med inloggning alls men i morse så låg jag och gottade mig i sängen och klickade på starta dieselvärmare 45 min innan avfärd.
Bekräftades med "start skickat" eller liknande.
Kommer ut till en kall och tråkig bil :(
Går det att verifiera i appen att den verkligen går igång?

/Dagens I-landsproblem
av Daniel73
sthlm skrev:Har inte upplevt de problemen ni nämner med inloggning alls men i morse så låg jag och gottade mig i sängen och klickade på starta dieselvärmare 45 min innan avfärd.
Bekräftades med "start skickat" eller liknande.
Kommer ut till en kall och tråkig bil :(
Går det att verifiera i appen att den verkligen går igång?

/Dagens I-landsproblem
Kan bero på andra faktorer som låg bränslenivå eller dåligt laddat batteri.
Användarvisningsbild
av sthlm
Seriöst, nu är det väl dags att dom gör något åt problemen.
Eller är det bara jag som haft problem senaste veckan och senast idag?
Om jag när abonnemanget löpt ut skall betala 1500:- om året för något som har sämre uptime än ett gratis webhotell så väger det åt att ej förnya.
"vi garanterar bara att krockkuddarna fungerar i 85% av fallen" skulle nog ingen acceptera från Volvo, VoC är väl tänkt som ett säkerhetssystem?
Nu försöker jag iofs bara stänga av värmaren idag för att jag varit ute och inte kommer att köra bil i morgon.
Men känns sådär att stappla ut till bilen och sätta sig och stänga av värmaren när folk kan se en.

Nu har jag inte fått i mig så mycket och skulle säkert kunna köra men av princip avtår jag.
Användarvisningsbild
av joel80
För mig har det funkar senaste veckan.. Förutom att det vid ett par tillfällen visat knäppt på föbster öppna och olåst fast det varit låst.
Användarvisningsbild
av C.W.
kom en uppdatering till Android I veckan till version 3.2.1
kan vara så att inloggningsproblemet berodde på utskick av ny uppdatering
Användarvisningsbild
av joel80
I senaste uppdateringen har en viktig ändring kommit.. 100 dagars körjournal istället för som tidigare kring 40 dagar!
Har aldrig förstått varför dom begränsat det.. Handlar om väldigt lite data och helt onödigt att rensa så snabbt. Jag skulle helst inte ha rensning på det alls utan ha kvar allt och kunna plocka ut hela ägandetiden tillbaka.
Användarvisningsbild
av drawman
Hela dagen igår och även tidigt imorse gick det inte att ställa värmaren genom appen på telefonen (S) riktigt irriterande! Tycker det händer lite för ofta tyvärr!... Allt annat i appen fungerade bra förutom värmarfunktionen.. :roll: Någon mer som haft problem med VOC appen och värmaren?

Kan det vara så att någon server "hänger sig" och så tar det tills måndag morgon kl 08.00 innan någon på Volvo ser detta och "rebootar" systemet??... Det gick nämligen vid ca 09.00 att starta värmaren via appen igen.
Användarvisningsbild
av Funk
Både jag och frugan hade samma problem igår eftermiddag/kväll..

/Thomas
Användarvisningsbild
av ThomasT
drawman skrev:Hela dagen igår och även tidigt imorse gick det inte att ställa värmaren genom appen på telefonen (S) riktigt irriterande! Tycker det händer lite för ofta tyvärr!... Allt annat i appen fungerade bra förutom värmarfunktionen.. :roll: Någon mer som haft problem med VOC appen och värmaren?

Kan det vara så att någon server "hänger sig" och så tar det tills måndag morgon kl 08.00 innan någon på Volvo ser detta och "rebootar" systemet??... Det gick nämligen vid ca 09.00 att starta värmaren via appen igen.
Jag hade också strul igår eftermiddag.

Jag tycker även det tar märkligt lång tid(för att vara IT-relaterat) innan man får bekräftat att värmaren går igång vid direktstart med appen, typ 1-2 minuter. Det har även stått "Igång" på statusen för fjärrstart i någon dag nu...

.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det