Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:Ser trevligt ut men när du ändå hade isär skulle du bytt till japan grenrör och på med ett 19T aggregat :wink: .
Hoppas det är värmebeständig färg :roll:
Fan nu blev jag sugen på riva min i vinter och frächa till det lite. Du har dåligt inflytande på mig :lol:
Nja det får bli längre fram när ekonomin tillåter det är rätt så nöjd med originalturbon 13T. Självklart tog jag värmebeständig färg och inte någon hobby färg från biltema :lol: men dock den värmebeständiga färgen kommer från biltema :) Det är ju lite skruvande för att få ner sakerna men det är det värt om man vill ha det fint :D
Lucif3r skrev:Mmm, den där turbon kommer INTE lukta gott när den blir varm... Likaså grenröret :p
Det finns en anledning till att man nästan aldrig lackar avgasdelar, dom få gånger man gör det så är det pulverlack som gäller, följt av emaljeringsbad.
Det är bara dom första minuterna som det kommer att lukta pyton sen borde det ju försvinna när färgen har bränt klart. Får se hur länge det håller innan det släpper eller börjar att bildas rost färgen i sig är väldigt lättmålad den täcker förvånansvärt bra :).
Ja nytt problem allt var klart och jag åkte till Volvo och när jag kommer ut och kör iväg så av ren tur tittar jag på backen där bilen stod parkerad och får se att det är några oljepölar efter min bil :( Åkte iväg och hissade upp bilen och ja underredet kommer inte att rosta iaf kan man säga för det är oljestänk på så gott som hela underredet :evil:

Så här ser det ut. Vad jag kunde se så är det förmodligen returöret från turbon som läcker och oljan har lyckats att träffa drivaxeln och tack vare det så har den sen skvätt iväg oljan. Det vart en del bryt på röret när vi satte på turbon så det är förmodligen det som orsakar läckaget.

Bild

Bild

Bild

Härifrån är det jag tror att oljan kommer ifrån för det såg torrare ut längre upp. Bilen ska få kallna tills imorgon så att man kan ta på grejerna utan att bränna sig på allt ska torka rent allt och starta den så jag får se vart ifrån det kommer.
Bild
Ja blev så mycket renare när det blev lackat glömde bort att lacka värme skydds plåtarna men det ska göras när jag får tid :). Tror att det var jag som klantade mig när jag satte dit o-ringen till oljeröret jag satte nämligen i o-ringen i blocket först men det verkar som att det är bättre att sätta den på röret först jaja man lär sig så länge man lever :).
Jaha bilen får tydligen inte vara komplett :cry: :lol: :wink:.

Ok då är det jag som gjorde den tabben jaja fick iaf rostskydd på köpet :mrgreen: frågan är har o-ringen klarat sig eller behöver jag köpa en ny? Det märks väl imorgon när jag plockar bort röret. Vilken tur att jag kollade oljenivån innan jag startade upp bilen det var lite dåligt så jag fyllde på 1liter och då kom nivån mellan min-max markeringen.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 252

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag var idag lördag på invigningen av e[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Yes, får kolla. Dock gick bilen sämre n[…]