Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
Escient skrev:
XC90_Executive skrev:Jodå, det funkar med Watch 2.0 också! :D
Mycket skumt! Jag börjar tro att det vilar en förbannelse över mig och min XC90.
Jag kan inte ansluta. Har ominstallerat flera ggr med samma resultat.
Mest en gadget funktion, men ändå.....
Min Apple Watch 2.0 funkar perfekt med VOC
av Escient
sura56 skrev:
Escient skrev:
XC90_Executive skrev:Jodå, det funkar med Watch 2.0 också! :D
Mycket skumt! Jag börjar tro att det vilar en förbannelse över mig och min XC90.
Jag kan inte ansluta. Har ominstallerat flera ggr med samma resultat.
Mest en gadget funktion, men ändå.....
Min Apple Watch 2.0 funkar perfekt med VOC
OK. Upprättelse för VOC. Efter en total avinstallation och ny konfiguration av både Apple Watch och App i iOS, fungerar även min precis som det var tänkt.
Jag har upplevt ett litet men irriterande problem. Om jag ska öppna bakluckan från låst bils läge fungerar det inte att ha nyckeln i fickan eller för frun i handväskan. Varken handtaget eller fotsensorn reagerar då. Tar vi istället ut nyckeln och håller den väldigt nära bakluckan, alltså 2-3 cm fungerar det. Det är väldigt stor skillnad från resten av bilen där nyckeln kan ligga i ficka/väska. "Fotviftningen" fungerar inte alls eftersom man måste vara så nära att man inte hinner undan innan nödstoppen slår i.
Är det någon som upplevt detta?
GustavB skrev:Bilen varnade för en trasig larmsensor vid leverans. För två veckor sedan fick jag det åtgärdat och i samband med detta fick jag senaste mjukvaruuppdateringen. Inte helt lyckat. Efter en vecka började bilen larma att huven var öppen. Detta medförde att larmet utlöstes varje gång bilen var låst. Sedan blev det fler och fler system som la av. Bland annat kurvljus, airbags, intellisafe, navigation. Så jackpot på instrumentbrädan med andra ord.

Så nu är bilen inne igen. Dom hade fått snurr på alla system, dock var givaren till huvlåset trasig så dom har lagt en beställning på den. Tyvärr fanns den inte att få tag på så dom har lagt en beställning hos leverantören. Antar att bilen lär bli stående ett tag! :cry:

Ja ja, så är det när man ska vara först ut. Tur att jag är så nöjd i övrigt!
Har du fått ordning på bilen?
Användarvisningsbild
av GustavB
Ja nu fungerar allt perfekt. Peppar peppar.
Dock lär jag nog montera TPMS-sensorer då jag inte lyckas med kalibteringen. Har inte haft tid att prata med min tekniker, som sa att det inte skall behövas några sensorer...
av Escient
Min D5:a gick in i motorskyddsläge precis nu. Står utanför en butik. Får se om den lagar sig själv när vi startar om den igen. Mitt ex är ett katastrofalt måndagsex. Får en ny i mitten Januari. Tack och lov. Denna kan de använda till krocktest.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]