Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Finns det någon risk med att spoilern blir förstörd vid biltvätt är min fråga? Självklart är det bäst att handtvätta bilen men ibland har man inte tid och ork :D
Användarvisningsbild
av EjS
Det går fint. Det tvätthallar jag använder går torkaren ibland på vingen men det finns sensorer som får torkaren att stanna och åka tillbaka.

Som andra skriver blir bakluckan aldrig riktig ren.

Jag handtvätter och vaxar 1 gång pr. År. Mer orkar jag inte och det funkar fint.
Användarvisningsbild
av EjS
Hur som helst. Var noga och kolla första gången du tvättar med vinge. Brukar finnas nödstopp i hallen. Förstör du först vingen är det ett jäääääävla förbaskad bråk när försäkringen ska täcka.
Vissa har ju tydligen haft problem med biltvättar, fråga gärna på stationen innan du betalar i alla fall.
För många årsedan stod jag i tvättkön till en automattvätt med en V70 99 med vinge, ut ur tvätten kommer en V70 med vingen rejält på sne, jag körde därifrån de ville dock inte betala igen pengarna kommer inte ihåg var detta var någonstans
Nog ska en bakspoiler/vinge klara sig. Vi kör våra V70 på jobbet genom OKQ8-maskiner med borstar och de har ljusbågar på taket. Dock tar vi bort antennerna först...
Det är
IMG_1421-2.jpg
IMG_1421-2.jpg (36.7 KiB) Visad 2816 gånger
som gäller :D

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]