Moderator: Moderatorer

Va förbi banken bara för att höra va räntan på ett billån blir mm.
3.11% effektiv ränta hos Swedbank. Okej tycker jag. Har nog haft mellan 5-6% en gång i tiden så dryga 3% är rena fyndet. Min Volvohandlare ville ha över 5%.

Bytte även färg på nya bilen. Nu får det vara färdigbyggt på den.
Tvättade bilen och bytte till vinterhjul. Tusan vad mycket tråkigare bilen blir att titta på (och köra) när Spider-fälgarna åker av och (urk) Isis-fälgarna med ballongdäcken kommer på.

Sommardäcken, Hakka Black, har slitits mycket under sommarens 2000 mil. Nu är de nere på 3-4mm, var nya förra sommaren. Håller max en sommar till.
Skall man skratta eller gråta när man hittar detta på nya bilen ok det är bara vinterdäcken (fortuna 18"). Jag gick in o tog en 6a whiskey istället för o ta diskussionen med frugan får gör det när jag känner mig på bättre humör
Bild
MEN DET GÅR INTE ATT INTE MISSA EN SÅN OLYCKA!!
Det är billigare att köpa en ny fälg än att ta det på försäkringen. Det är så hög självrisk när man har PV garantin.

Sambon gjorde likadant med sin C30. Ja hade stått en hel dag och tvättat och gnott och smort så bilen va som ny. Två 18" originalfälgar skrapade. Hon fick iofs vejja för en mötande bil som körde om en moped. Hon va ledsen.....
Känner igen det där. Har skrapmärken på mina fälgar också efter sambon. Pedantisk som jag är så var hon helt förstörd när hon ringde och berättade att hon hade kört in i en trottoarkant. Men likt Perra sa så var antingen den kanten eller fronta med en Nissan King Cab hon valde emellan.

Säga vad man vill, men fälgar går att köpa nya.
Senast redigerad av 1 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gånger.
Helt sant att fälgar går o köpa nya, får jobba några timmar övertid :)
Hon har berättade nu, o beklagade sig djupt, fickparkering o sa att hon saknar xc70n som inte var så ömtålig jaja
  • 1
  • 459
  • 460
  • 461
  • 462
  • 463
  • 1912

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.