Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Överallt hittar jag bilder på hur duetterna sett ut både med utrustning och dekalerna men hur såg de senare 245orna ut? Jag har en 91a med M45, ingen servo, bensinvärmare och lamelldiff och det hade varit kul att samla ihop lite grejer till den :)

Bild

Bild

Finns knapp och kablar för saftblandaren på takräcket kvar samt div fästöglor i skuffen och eluttaget mellan framstolarna men jag har ingen aning om hur de var utrustad när de gick i tjänst. Alla hade väl inte ens lamelldiff vad jag hört? Och tydligen så hade en del inbyggd batteriladdare
av PNI
Lamelldiff var inte televerksstandard, men kan säkert förekommit i något enstaka fall.
Bensinvärmare har det däremot varit i de jag sett.
Vissa fordon har varit utrustade med triplexdrag 50 och 60mm kula samt sprint för dragögla.
Hyllor och lådor istället för baksäte.
Annars väldigt basic.
Just min tror jag har gått i sundsvall som ny så antagligen fick väl bilarna som skulle gå lite mer ute i skogslänen diffad axel för att ta sig fram bättre?

Jag är mest förvånad över att det inte går att få tag i en enda bild på dessa i aktiv tjänst trots att televerket måste ha haft hundratals i många många år.
Den här såldes 1997 om jag inte minns tokigt, och förövrigt var det han som hade den på televerket som köpte loss den och fortsatte köra i många år :wink:
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]